زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

کتاب وکتابخوانی

۲۴آبان ماه روزکتاب وکتابخوانی برهمه دوستداران کتاب ودست اندرکاران این رسانه مکتوب مبارکباد.

باآه وناله کردن وغصه خوردن هیچوقت موافق نبوده ام .کتاب و کتابخوانی درایران شرایطی دارد که برای آن باید های های گریست ومن بااینکار نیزموافق نیستم....بایدکاری کرد.......

پس ازتحقیق وجستجویافته های من درزمینه کتاب و کتابخوانی درکشورمان ایران چنین اند:

-تیراژکتاب درکشوربین۱۵۰۰تا۵۰۰۰جلدمی باشد.

-میانگین مطالعه هرایرانی ۸دقیقه درروز می باشد.

-سیستم توزیع کتاب درکشورسنتی وضعیف است.

-تعدادکتابفروشی  وکتابخانه هانسبت به جمعیت بسیارکم است.

-فقط ۳درصدازسبدکالاهای هرخانواربه کالاهای فرهنگی اختصاص می یابد.

بعنوان یک بندری یافته ها،خاطرات وتجربیاتم دراین سه دهه زندگی درارتباط با کتاب وکتابخوانی می توانم اینگونه بیان کنم:

-درمیان کادوهای دریافتی وارسالی کتاب پائین ترین عدد را بخود اختصاص می دهد.

-درطراحی دکوراسیون،پارتیشن بندی،خرید کمدوبوفه و....هرمنزل جدیدی کمتر کسی جایی را برای کتابخانه منزلش پیش بینی میکند.

-امنیت کتابخانه هر منزلی تامین است!کسی سراغی از کتاب های کتابخانه دوستان خودنمیگیردبجزنگاهی به دکوروظاهرآن.

-درمواظبت از کتاب(کتاب خودیاامانتی)کمترین دقت وحوصله بخرج نمی دهیم.(کتابت شماره تلفن ،آدرس،خریدروزانه ونقاشی اشکال ناشیانه ازمواردرایج برروی کتاب هاست!)

-خریدکتاب محدودبه فرزندان کوچکترخانواده است.

-درعمرخودبه کتابخانه عمومی شهرنرفته ایم(شایددردوران تحصیل واحیانا جهت بازدیدازطرف مدرسه گذرمان به آنجا افتاده باشد) 

-بخاطر دید وبازدید های بسیارفامیل وهمسایه ها وبرخورداری از نظرات کارشناسانه پزشکی-سیاسی-اجتماعی و(شایعاتی!) آنان نه وقتی برای مطالعه کتاب داریم ونه احساس نیازی.

-به کتابفروشی شهرخودمراجعه نکرده تا مبادا آنهاتشویق شوندوکتاب های بروز ومربوط به انتشاراتی های قوی عرضه کنند)خرید کتاب رادرشهرهایی که تابستان به آنجامسافرت می کنیم انجام داده ،حتی اگرشده هزینه اضافه بار و سنگینی به دوش کشیدن آنان رابجان می خریم.

-بجزتلاوت قرآن کریم بزرگترهای خانواده کمتردرحال مطالعه دیده میشوندتابتوانندنسل کتابخوان تربیت نمایند.

-مطالعه کتاب باهرموضوعی =پرکردن اوقات بیکاری وفراغت/چشم خودازبین بردن!

-خریدکتاب=پول حروم کردن!

بااطلاع از شرایط کتابخوانی درکشورومشاهده حال وهواودیدگاه های سنتی درزمینه مطالعه دراستانمان؛وظیفه من-شماودوستانمان برای نجات خودوهمنوعانمان ازاین فقر،بسیارخطیراست.پس بایداندیشیدکه چکاری ازدست مابرمی آید؟

راستی آخرین کتابی که خوانده ایدکی بوده؟نام کتاب-مولف-مترجم وانتشارات آن درخاطرتان هست؟

واماچندلینک....

www.irantbc.com

http://www.ketabnet.com/

http://www.iranbin.com/

نظرات 13 + ارسال نظر
دوست سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:23 ق.ظ

سلام وخسته نباشید خانم قاسمی واقعاً به مطلب خوبی اشاره کردیدما باید به این بانوی نمونه خود ببالیم بی صبرانه منتظر مطلب بعدی شما هست این سایتی که معرفی میکنم لطفاً سر بزنید ونظر هم یادتون نرهpoorya275.co.sr

سیاورشن سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:32 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com/

سلام ...بازم من را به یاد این ترانه علی حبیب زاده انداختید که از زبان کتاب می گوید : توی انبارم تورختن مریضم ...امبسی زود که همخوو رمیزم ...
ممنون از این مطلب خوب

سلام.اگه دوباره سرزدین معنی شعرراهم لطف کنید ممنون میشم.

قشم چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:13 ق.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام عزیز
خوشحال می شم سری به ما بزنی
چند مدتیه که سر نمی زنی
بی وفا شدی
برایت ارزوی موفیت دارم
بای

احسان چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:25 ق.ظ http://garomzangi.blogsky.com

با سلام . خب این مساله باعث شده که مثلن در وادی شعر , در ایران امروزی , تعداد شعرا بیشتر از شعر خوانان باشد . در مورد داستان اما نمی دانم .

سیاورشن چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام ...من را در انبار ها ریخته اید ، مریض شده ام
زود مرا بردارید که همخواب با موریانه ها شده ام ...

و در یک جای دیگر هم می گوید :

زود مرا بردارید و بخوانید
تا به فهم و ادب و خوبی برسید
اگر باور نمی کنید از دیگران بپرسید
بی خودی آدم بدبخت نکشید !
البته این یک برگردان کلمه به کلمه است و نمی تواند ظرافت های اثر را منتقل کند ...
قربانت

عالی است.متشکرم.

امیر پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:36 ق.ظ http://www.loloknat.blogfa.com

...
رسم زندگی این است:
یک روز کسی را دوست داری ...و روز بعد تنهائی
به همین سادگی...او رفته است
و همه چیز تمام شده است
مثل یک مهمانی که به آخر می رســــد
وتو به حال خود رها می شوی
چرا غمگینی؟
این رسم زندگیست...تو نمی توانی آنرا تغییر دهی
پس تنها آوازی بخوان
این تنها کاریست که از دستت بر می آید
آوازی بخوان....
...
آپم عزیزم بهم سر می زنی؟[گل]

موسا پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:32 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
نمی‌دانم به کدامین دلیل ولی، به کودکیم بردی مرا بانو !
کتاب خوب و یاری که خود به زبان خود می گفت : من یار مهربانم دانا و ...
یادش بخیر .کاش به دوسالگیم باز می‌گشتم!

شهرام پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلا خانم قاسمی خسته نباشید

من تنها خاطره ای که از خرید کتاب دارم بعضی وقتا دلیلش عکس روی جلدش بوده
و سالها دست نخورده

اما ی تجربه دیگه هم دارم اگه کتاب رو امانت از ی دوست بگیریم نه از این دوستا که مث خودمون باشن و فراموش کنن کتاب رو به چه کسی دادن

دوستی که هر روز گیر بده بگه کتاب رو بیار
تمام استفاده رو از اون کتاب میبرم و هیچ چیز از اون کتاب رو فراموش نمیکنم

در نتیجه زور باید بالای سرمون باشه (محض شوخی)

سلام
من هم باشماموافقم.بعضی وقتها به دوستانم می گویم بیایید دوره بگذاریم ۳ -۴ نفری کتابهایمان را به هم امانت بدهیم درعین حال زمان برای تمام کردن کتاب در وقت معینی تعیین کنیم تا مجبورشویم ....ولی تاحالا پایه!پیدانکردم.همه بهانه می آورند!!!!!!

ابراهیم پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:41 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

بسیاری از درد و مشکلات ما در اثر همین دوری از کتاب و مطالعه است.

سلام ودرود بر شماجناب دکتر.
وبلاگ شما هردوهفته یکبارماراعادت داده بود به مطالعه تفننی .ولی نمی دانم چرا ۱۵ آبان دیگر بروز نشده بود.منتظر بروز شدن وبلاگتان هستیم.

فرزانه شنبه 27 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:39 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com/

سلامممم و خسته نباشی ....آخرین کتابی که خوندم فکر می کنم کتاب درسی بوده وآخرین مطلب هم مجله روزهای زندگی ... راستی مجلات هم جزو خواندنی ها به حساب میان دیگه نه؟

سلام.واقعا که ما خانمها حرف هم رو بهتر می فهمیم!همش منتظربودم یکی کتابی رو که خونده به بقیه معرفی کنه تا ما هم برای ایجادانگیزه مطالعه کاری کرده باشیم.مرسی وممنون.

راپورت خبرنگار جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:59 ب.ظ http://www.raportkhabarnegar

باسلام دوست عزیز .وبلاگ من راپورت خبرنگار است تمایل دارم لینک آنرا در وبلاگت بگذاری .
ا زهمراهی شما سپاسگذارم.

محمود قاسم پور سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:56 ب.ظ http://shariatihsc.blogfa.com

سسلام . من وبلاگ مدرسه راهنمایی را لینک کردم

سلام
با تشکر از همت شما

سید جلال سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:05 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

آمار وحشتناکیه
خوشبختانه من اگر بگم آخرین کتابی رو که خوندم چی بوده شاید دقیق نباشه چون معمولا یک کتاب رو که خوندم سریع بعدی رو شروع می کنم در واقع در مورد پاسخ این سوال همیشه در زمان حال هستم کتابی که الان مشغول مطالعه اش هستم اینه :

نشانه های راه - اثر ارزشمند استاد سید قطب

درود بر شما جناب سید جلال . اگر شما از آمار مربوطه وحشت کردید من از توصیف کیفیت مطالعه شما خوشحال شدم...جای بسی امیدواری است.... از معرفی کتاب مذکور یکدنیا ممنون. باشد بدین طریق حداقل اسم کتابها آشنا شده و شاید موجب تورق کتاب و در مرحله بعدوقوع معجزه مطالعه کتاب حتی به میزان چند صفحه و آشنایی با حال و هوای آن گردد.واقعا باید گفت : (آمین یا رب العالمین)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد