زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

مسولیت کودک

دیروز که از کنار یک میوه فروشی رد می شدم دخترخردسالی را دیدم که مشغول خرید برای خانه بود !او سیب زمینی ها را با بی دقتی و بی حوصلگی در نایلون قرار می داد.از او پرسیدم چندساله است و پاسخ داد:۵ساله......

بعد از ظهر خیلی به وضعیت و روحیه او فکر کردم.......

۱-طبق ماده ۲۷(استاندارد و سطح زندگی) بند ۲پیمان نامه جهانی حقوق کودک تامین شرایط مطلوب برای کودک،در مرتبه نخست ،وظیفه والدین است.

۲-آیا والدین آنقدر به محیط زندگی خود (شهر یا محله و....) اطمینان دارند که از فرزند خود می خواهند به تنهایی خرید خانه را انجام دهد؟(با توجه به مشاهده مواردی اعم از کودک آزاری،سرقت طلا و جواهرات مورد استفاده دختر بچه ها و ضربه های روحی جبران ناپذیری که به کودک وارد خواهد شد)

۳-آیا خطر عبور از خیابان و یا مواجه شدن کودک با موتورسوارانی که سرعت را عشق اول زندگی خود قلمداد می کنند قابل اغماض است؟

۴-آیا خرید محصولاتی که دقت و تجربه لازم دارد،توسط کودک، ضرر اقتصادی به خانواده وارد نمی کند؟(باتوجه با اینکه چندین سیب زمینی سبز و....در نایلون کودک وجود داشت)

۵-آیا این موارد خاص بوده و برحسب ضرورت و از روی ناچاری اتفاق می افتد؟

۶-آیا ترجیح در اعطاء مسولیت به کودک در خرید خانه در مواردی که فرهنگ و سنت اجازه خرید مایحتاج به خانم خانه را نمی دهد،تضییع حقوق کودک نیست؟

۷-آیا اعطاء مسولیت به فرزند در سنین کودکی موجب استقلال و مسولیت پذیری او می شود؟  

 

 

دعوتنامه چهارمین نمایشگاه کتاب

جمعیت بانوان بندرکنگ افتخار آن را دارد چهارمین نمایشگاه کتاب را در روزهای پایانی سال برگزار نماید .بدینوسیله از کلیه فرهنگ دوستان دعوت می شود با حضور در مراسم افتتاح آن گام های ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه را در جامعه تقویت نمایند.

زمان :یکشنبه ۲۰/۱۲/۸۵ ساعت ۹:۳۰ صبح

مکان:بندرکنگ-خیابان امام خمینی-نرسیده به بانک ملت

 

 

توسعه هزاره چیست؟

توسعه هزاره چیست؟

در نشست هزاره ملل متحد که با حضور سران ۱۸۹ کشور جهان(از جمله ایران) در سال ۲۰۰۰ میلادی برپاشد،بیانیه هزاره با نیت ایجاد جهانی بهتر برای همگان تا سال ۲۰۱۵ میلادی به امضاء رسید.براین اساس هشت هدف توسعه هزاره توسط ملل متحد برگزیده شدندو کشورهای فقیر و غنی متعهد شدند تا با مشارکتی جهانی تا سال ۲۰۱۵در جهت نیل به اهداف ذیل تلاش نمایند:

۱-ریشه کن کردن فقر شدید و گرسنگی           ۲-دستیابی همگانی به اموزش ابتدایی    

۳-ارتقاء برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان      ۴-کاهش مرگ و میر کودکان

۵-بهبود بهداشت مادران                                  ۶-مبارزه با گسترش ویروس اچ-آی-وی و مالاریا

۷-تضمین پایداری محیط زیست   ۸-گسترش مشارکت جهانی برای توسعه