زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

حضورمن!

     اولین بارنبود که در میان انبوه مردان تنها خانم حاضر در جلسه و مراسم بودم.ولی اینبار فرق می کرد.ایندفعه صدها مرد حاضر در مراسم همگی آنها همشهریان خوبم بودند ومکان آن اسکله و گمرک؛جایی که معمولا صددرصد نیروی کار و مخاطب آن آقایان هستند.

مراسم افتتاح (درحقیقت بازگشایی) گمرک بندر کنگ بود. وقتی ا ز تاکسی پیاده شد م سنگینی نگاه آ قا یا ن منتظر حضو ر استاندار، مسو لین گمرک استان، نماینده مجلس و هیات همراه را حس کردم. درعین حال ، نه ترسی داشتم و نه خجالتی . تنها حسی که آزا رم می داد دیدگاه آنان بود . اکثر یت قریب به ا تفا ق آنها را می شناختم و می دانستم که حضور خانم را در جمع مردان جایز نمی دانند از طرفی خود را دلدا ر ی می دادم که تعدادی ا ز خو د آنها اصرار به کاندید شدن من دردوره دوم انتخابات شورای شهر داشتند... 

یاد حرفهای یکی از فا میل های سببی مان افتادم که مانع حضور دخترش در مراسمی که مردان هم شرکت داشتند شده بود و وقتی دخترش با اعتراض گفته بود شما که اینقدر ازخانم قاسمی تعریف می کنید او مرتب در اماکنی که مردان دراکثریت هستند، حضو ر می یابد و ایشان با صر ا حت لهجه جواب داده بودندکه (اوفرق می کند).یا دآ و ر ی این جمله بیشتر کمکم کرد تا کمتر احساس کنم که حضور من موجب ناراحتی مردان شهرم می شود. به احترام عقائد آنان گوشه ای ا یستاده بودم و حتی برای عرض خیر مقدم به مسولین نیز جلو  و قاطی جمع  نرفتم تا مبادا ...

حتی احساس نکردم که اینگو نه حق زن ضایع می شو د چون ا جباری درکار نبود و من خودم این رویه را به احترام افکار همشهریانم انتخاب کرده بودم.اگر بدانید چقدر دلم می خواهد نظر آ نانرادر مورد خودم در شرایط مذکور بدانم!؟

از برکات این مراسم مصاحبت با آقای صابری رئیس هیات کاراته شهرستان بندرلنگه وازطریق ایشان آشنایی باهنرمند باذوق مهدیسما آقای عبدالحسین رضوانی بود.ایشان سوژه بعدی فتوبلاگشان راهمانجا شکارکردندوبعنوان اولین نفر توانستم عکس بسیار بسیار هنرمندانه ایشان راببینم.برادربزرگترم به جمع ماپیوسته بود و حالا نگاه ها را عادی تعبیر می کردم...

همانجا به حرف های فامیل مذکورمان فکر کردم و فهمیدم فرق من و دخترایشان فقط و فقط دیدگاه خانواده هایمان است.

 

نظرات 31 + ارسال نظر
نجمه چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام...نمیدونم هنوز اخلاقیات خاص منو که شاید بیشتر وقتا بخاطرش متعجب میشدی رو یادت هست یا نه؟! اما حتما یادت مونده که من علاقه ای به اینجور موارد ندارم البته نه بخاطر اینکه با همشهریان شما موافقم...
اومدم برای عرض ادب ...موفق باشید ان شاالله...التماس دعا

سلام مرسی که سرزدید.نمی دونستم کامنتتون رو باید تایید می کردم یا نه؟چون احساس کردم شاید عمومی نباشه .خب بصورت کلی اخلاق شما یادم هست ولی این را می دانم خیلی از نظرات و رفتار های شما فرق کرده است ....راستی سال تحصیلی خوبی داشته باشید....محتاج دعاییم.

همشهریتون چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام عزیزم ما به وجود شما در شهرمان افتخار میکنیم واز شما میخواهیم این دفعه در انتخابات شورا ی شهرمان شرکت کنید تا با وجود شما شهرمون از این آبادتر کنیم از وایرلس هنوز استفاده نمیکنید یک سوال دیگر این عبدالحسین رضوانی کجایی میباشند

سلامهمشهری خوبمشما لطف دارید.کاش واسطه می شدید وایرلس قسطی واگذار می کردند! ایشان بندری هستند.

گنوغ چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:17 ب.ظ http://www.hormuzgan.net

بازم سلام و نخسته .......
همی جراتت باعث تحسینن تو جمع مرد سالاری از یکطرف و
تعصب محلی از طرف دگه.
مطمئن بش که پیشگامی ؛ و صباح قاسمی د گه. پس صباح
قاسمیهای د گه اتان و جمع مردون با زنون بتدریج برابر ابود.
و........

چوک سورو چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:11 ب.ظ http://suru.blogsky.com

با عرض سلام خدمت خانم قاسمی، در جامعه مرد سالار و تحت قوانینی که زن را نصف مرد دانسته و از بعضی حقوق انسانی اش محروم کرده است ، حضور فیزیکی شما در این جمع باز دل شیر می خواهد . اما بها دادن یا به قول شما ؛ احترام به عقاید ؛ همشهریان مذکر ، باید به عقایدی احترام گذاشت که انسانی و اجتماعی باشد نه قوانین عهد عتیق که زن را می خواهد در اشپز خانه و پستو خانه نهان کند .
با امید به حضور همیشگی و فعال شما و دیکر دختون کنگی و هرمزگانی در عرصه های مختلف اجتماع .
با مطلبی پیرامون خطر جنگ به روز هستم

سلام متقابل خدمت شما.آخه من همشهریانم را خیلی دوست دارم و اعتقاد دارم اگر قرار است سنتی شکسته شود به مرور زمان ...نه اینکه آنان مرا به چشم یک حرمت شکن دیده و دیدشان نسبت به زنان از این که هست بدتر شود.باز هم از لطف بسیار شما ممنونم.

هادی پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:55 ق.ظ http://net-kade.mihanblog.com

سلام ممنون از شما من هم لینک کردم
خدانگهدار

همشهرتون پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:12 ق.ظ

سلام دوست عزیزم کی گفته قسطی داده نمیشه من خودم قسطی خریدم نه هزینه تلفن داری ونه شلوغی خط من که خریدم راضی هستم امن الان 1 دقیقه شاید کمتر به وبلاگ شما وارد میشوم ولی من قبلاً که از تلفن استفاده میکردم اینجور نبود خودمان باید به همشهری خود کمک کنیم تا شرکت امواج طلائی ساحل مردم بیشتری را به خود جذب کند ما به وجود شما امیدوارتریم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:51 ب.ظ

سلا م بر تو

سیاورشن پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:20 ب.ظ

من هم به شما افتخار میکنم .

شما بزرگوارید؛ مشوق بزرگ وبلاگ نویسان هرمزگان

مرضیه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:36 ق.ظ

سلام عزیزم . کار شما مثل همیشه تحسین بر انگیزه..
مرد سالاری واژه ایست که هنوز در کنگ حاکم است بر طبق سنت های گذشته بسیاری از مردان کنگ مایلند همسر خود را در منزل نگه داشته و مانع ازحضور آنها در اجتماع شوند. این زنها هستند که باید جایگاه اصلی خودشان را در اجتماع بیابند اما متأ سفانه بسیاری از آنها حتی زنان این نسل احترام را با مطیع بودن اشتباه می گیرند.
به امید روزی که زنان کنگ همپای مردان در اجتماع حضور یابند.

سلام مرضیه جان
اکر بدانید چقدر دوست دارم شمارا که اینقدر زیبا نظر می دهید و جامعه تان را شناخته اید بشناسم.مطمئن باشید..........منتظرم.

بستکی جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:56 ق.ظ http://bastak.blogfa.com

سلام هرمزگانی عزیز
وبلاگ بستک(جهانگیریه امروز) به روز شد.
از وبلاگ بستک (جهانگیریه امروز) دیدن فرمایید و نظرات خود را اعلام فرمایید.
ما به این اعتقاد داریم که:
نظرات شما راهگشای ماست.


حسین جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:50 ب.ظ http://daam.blogsky.com/

به هیچ وجه نباید عقیده شخصی آزادی های دیگری رو تحت شعاع قرار بده این از اصول حقوق بشره. اگر اینطور باشه که یک مسلمان دو آتشه می تونه روزی ۱۰۰ نفر مثل من رو بنا به عقاید خودش به دیار عدم بفرسته!

نظر شماکاملا محترم.اما این مسئله مربوط به عقیده شخصی یک-دو-صد-هزار نفرنیست .بلکه اکثریت آن جامعه، منتها با درجه های مختلف است .پس...

مهدی صابری شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:09 ق.ظ http://lengehkarate.blogfa.com/

سلام .
خانم قاسمی مطمئنا شما الگوی مناسبی برای زنان و دختران خوب و نجیب بندرکنگ خواهید بود وتمامی فعالیتهایی که شما در طول این چهار سال انجام داده اید در سالهای آتی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. امیدوارم که این اعتماد به نفس بالای شما در وجود تمامی دختران وزنان هرمزگانی بوجود آید. به نظر من هر قدر که مردها میتوانند در مسائل اجتماعی،سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی موفق باشند زنان هم میتوانند . بین این دو قشر هیچ فرقی نیست و نباید باشد. گذر زمان حق را به افکار شما خواهد داد.

موسا شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:13 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
منتظر دخت های کوشا و با انگیزه ای خواهم ماند که چون شما در آسمان بی تفاوت کنگ بدرخشند...

کشمیری ساجده یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:11 ق.ظ http://solina.blogfa.com

فریده جان مرسی تم با کلی بوس نمی دانی چه کیفی داد نوشته ات کی باشد به بینم ات می خونم ات

بامشاد یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:42 ب.ظ http://soshad.blogfa.com

کشمیری ساجده دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:19 ق.ظ http://solina.blogfa.com/

من در سر پهنه گی ها به خون کن به بین کن مرسی تم بوس

همین الان خواندم و بلکه نظر دادم بدمن اینکه بدانم متعلق به شماست.منتظر جوابم هستم.

شهرام دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:49 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام خانم قاسمی.
برای شما و شهرتان آرزوی موفقیت بیشتر میکنم

با سلام.از لطف شما سپاسگزارم.

چوک محله دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:55 ب.ظ http://sarekoocha.blogsky.com/

ماشالله به شما . آفرین . برات آرزوی موفقیت اکنم .



((چوک محله از سر کوچه))

چوک محله دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:00 ب.ظ http://sarekoocha.blogsky.com/

عبدالحسین رضوی = عبدالحسین رضوانی .

فکر اکنم !!!

سلام متشکرم از گوشزدتان.تصحیح شد.

حسین دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:03 ب.ظ http://annapurna.blogfa.com

سلام به من هم سر بزن

ابراهیم دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:51 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

راستش امروز توانستم وبلاگ شما را ببینم و چقدر افسوس خوردم که نتوانستم چند روز قبل این موضوع بسیار مهم را که مطرح کرده اید ببینم وگرنه حتما در وبلاگم معرفی میکردم.
اما طبق یک ضرب المثل قدیمی که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است و ...

همواره موفق و پایدار باشید

کشمیری ساجده سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 ق.ظ http://www.solina.blogfa.com/

فریده جان باقی اش بماند اردو گپی کنیم ترجمه ات نات بد هم نه خیلی بد از بد (یه مرا دوست که میل تی ناتینگهام سه اوس که لیه اوداس هو)
چانداجی یعنی (ماه من)
به هر حال خوش حال شدم زبون فهم هم دارم

مه نهی سمجی کیو توم اسکا میل پابلیش کرتیهه.مری خیال تا که اک میل (مالوم نهی کنسه)تومهاری میل باکس آگیی.مری اردو اچی نهی هه بس مه اس زبان باهات پیار کرتیهو.خوشحالم از شما می توانم زبان یاد بگیرم.

کشمیری ساجده سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:45 ق.ظ http://www.solina.blogfa.com/

ای بابا قضیه عکس ها خودم ام دیگه صعود به قله دنا (حوض دال)

پیشنهاد میکنم من و شما هیچوقت باهم دوست نشیم چون من اصلا حرفهای شما را نمی فهمم!!!!!!!!!

کشمیری - ساجده سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:59 ب.ظ http://www.solina.blogfa.com/

ایتنه جلدی هم سه تک گی؟ اور دوستی ختم کرنی هه ؟ اون کی میل کو پابلیش کرنا که لیه کوی خاص وجه نهی هه بس اون کی یاد آیی اور لگادیا ... اور مره اردو بی زیادا اچا نهی بس اتی هه - اند دوسرا وب لاگ مری پاهارو(کوهنوردی)کی هه اوکی بای

مری پیاری بهن.هم دوست هگیی ار هماری دوستی ختم نهی هگیی کیو کی که مه خوش هو که توم سه میل گیی.تومهری سات اردو اکسر سایز کرونگی .....بس مه تومهاری بایوگرافی چاتیهه .....کام کیا هه؟کیدر رهتی هه تومهاری ایج و غیره وغیره.ار مری یقین هه که توم انگلیش بی جانتیهه .موجسه دوستی کرنگی؟!!!!!

سینا سایه بانی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:41 ب.ظ http://sina-s.blogsky.com

سلام دوست من
مطلبت خیلی خیلی جالب بود.
امید وارم روزی برسه که مردان و زنان بندر کنگ پا به پا در کنار هم برای ساختن آینده تلاش کنند.

سلام. شمابزرگوارید .به امید توسعه همه جوامع بشری.

کشمیری ساجده پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:11 ب.ظ http://porteghale206.blogsky.com/

فرند

بپ گپو پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 06:32 ب.ظ

با عرض سلام ادب و احترام خدمت شما خانم قاسمی..زحمات وکوششهای بی دریغ شما را در عرصه فرهنگی تحسین میکنم ..برای به ثمر نشستن اهداف بزرگ یک همت جمعی لازم است که امیدوارم با الگو پذیری صحیح از عملکرد خوب شما در سالهای اخیر همه نیک اندیشان دست به دست هم دهند و شهر خود را ابادتر کنند.موفقیت شما را از درگاه ایزد منان خالصانه خواستارم.

سلام بپ گپوی مهربان.
من همیشه شرمنده محبت و لطف شما برادران خوبم هستم.به همکاران وهمراهان خوبتان سلام بسیار برسانید.

چوک لنگه جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:37 ب.ظ http://lengeh.blogsky.com

سلام. با توضیحی مختصر در مورد گوم گوم سحری به روزم

قشم دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:19 ق.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام عزیز حالت خوبه
من به روزم دلم می خواد با نظرات خوبت منو راهنمایی کنی. من یکی به وجود چنین همکار فرهنگی افتخار می کنم. فرق نمی کند معلم باشید یا نه اما دارید با کارهایتان باعث تعالی و ترقی فرهنگ منطقه کنگ می شوید
خدانگهدار

سلام .
برادر خوبم من معلم زبان انگلیسی مقطع راهنمایی و همکار شما هستم.به قول شما فرقی نمی کند مهم.........

حمید رضا حمیدی جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:23 ق.ظ http://boloki.blogfa.com

باسلام البته دیر مطالبت راخواندم ولی می دانم درمیان حرفهای آن فامیل سببی با آن سادگی خیلی مسائل مهم نهفته ولی این رانباید فراموش کرد خواستن توانستن است وباید افرادی هم چون شما دراین راه وظایف سنگینی به عهده دارید موفق باشید .

باسلام
تولد وبلاگتان را در هشتم آبان ماه تبریک میگویم .احسنت به شما که مسولیت کاری و خانوادگی و انشاالله درآینده(اجتماعی و سیاسی) مانع حضور شما دردنیای مجازی نت نشده است.

محسن- کوخرد دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:17 ب.ظ

سلام درباره شما چند روز پیش چند کلمه از دوستی شنیده ام چند باری است به وبلاگ شما سر می زنم خوشم آمده هر که هستی موفق و در رسیدن به هدف پیروز باشی(خلیل الله رسم زمانش بت،خورشید ... بود که با ایمان به خدا،همت وجهد فراوان،دلیل،برهان و منطق و صبر و شکیبایی با کمک خداوندهمه را شکست شما هم با نیت خیر و خداییتان موفق باشید ما هم دعا میکنیم انشا الله)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد