زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

می توانم بگویم سفر بخیر ؟!

  رسیدن همه تون بخیر ... آره همه شما.... از کدوم سفر ؟ منظورتون اینه که شما امسال اصلا مسافرت نرفتین ! یا شما خیلی وقت پیش از سفر برگشتین؟! یا شما هم که هنوز سفر نرفتین !

  ولی منظور من جمع کثیری از شماهاست.مهم نیست تابستون مسافرت رفتین یا قراره برین و حتی قرار نیست برین ! این خیرمقدم برای اوناییکه با هیچ نوع وسیله نقلیه ای وحتی پای پیاده جایی نرفتن،اما با پای دل به جاهایی رفتن که هیچ وسیله نقلیه ای قادر به رفتن به اونجا نیست.

  اونا کسایی هستن که در ماه رمضون سیروسیاحتی داشتن که مجهزترین آژانس های گردشگری دنیا نیز توانایی گنجاندن این تور استثنایی را در لیست تبلیغاتی خود ندارند.

  رسیدن تون بخیر،حسرت می خوریم که تونستین تو دنیایی سیر کنین که پرستیژ رفتن به کره ماه و مریخ و کلا فضا در مقابل اون هیچه.

سفر برای تجدید قوای روحی و فکری است و خوشا بحال کسایی که با سفر به سازگارترین دنیا با روح و روان انسان،قوی و محکم،شاد و بشاش،پرانرژی و باانگیزه،با نگاهی رنگی تر وامیدوارتر به زندگی برگشتین.

سوغاتی این سفر اگر حسن مراوده و تعامل با همنوعان نباشد یعنی با بی احترا می به خود و طرف  مقابل بنجل ترین و نامرغوب ترین کالای درجه چندم چینی را بعنوان رهآورد سفر باخود حمل کرده ایم.حسن خلق و مهربانی،صداقت وراستگویی،دستگیری از مستمندان،راهنمایی وکمک فکری به دیگران،امانتداری و... از جمله سوغاتی های همیشه مد و درجه یک محسوب می شود.

سفری که در دنیای سراسر نور و معرفت خواهیم داشت سفری نیست که تمام روزهای آن با روزه و امساک به معنی خودداری از خوردن وآشامیدن باشد،بلکه سفری است که فکر،رفتار،گفتار و عادات ما در روزه و امساک دائمی از تمام خوارکی های مضر برای اندیشه و سکنات ماست.شاید این سفر،به همان تقوا و پرهیزگاری ختم شود.کدام دین و مذهبی را سراغ دارید که دروغ،غیبت،تهمت،دزدی و... را جز خوراکی های ممنوعه برای اندیشه و فطرت یک انسان قلمداد نکند ؟ حال که همه ما تازه از سفرماه رمضان برگشته ایم و با دنیای اجتناب از حرام و مکروه ها و اشتیاق به سوی واجب و سنت ها مانوس شده ایم این فرصت را از دست ندهیم از اولین ماه پس از رمضان تا دوازدهمین ماهی که به ماه رمضان ختم می شود دائم السفر دنیای معنویات باشیم،انسان پرهیزگاری که از لحظه لحظه زندگیش استفاده و لذت می برد.

وقتی اون چیزایی که مانع رفتن مکرر ما به سفر می شود را لیست می کنیم از جمله عوامل مهمی که مارا برای نرفتن مجاب می کند کمبود وقت ومرخصی،پول و حتی گاهی نبود یک همسفرخوب پررنگتره اما هیچکدوم از این عوامل مادی پیش نیاز این سفر معنوی نیست.

می توانم بگویم سفر بخیر ؟!

نظرات 2 + ارسال نظر
پری خاموش سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ق.ظ

من زیاد متوجه نشدم چی گفتین شاید بیش ازده بارخوندم امانفهمیدم ولی خوب...
سفرشماهم بخیر

سلام
درمورد سفریه که در ماه رمضان به دنیای دیگه و خاصی داریم.دنیایی کاملا معنوی و عرفانی.ببخشید اگر گنگ نوشتم.

پری خاموش شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:30 ق.ظ

تشکریک دنیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد