زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زن و رسانه

مرا زن می نامند 

نه آن زنی که در فیلمفارسی ها 

اسیر عشق،مطیع هوس 

وقربانی ظلم های مردان است 

مرا زن می نامند 

نه آن زنی که در کلیپ ها 

زیبایی،عشوه گری و جنسم

موفقیت خیمه شب بازانم را تضمین می کند 

مرا زن می نامند 

نه آن زنی که در سریال ها 

مادر فرشته گونه ایست 

خواهر قدیسه 

و همسری آسمانی  

من زنم 

زنی از جنس زمین 

مرا زن می نامند 

همان زنی که می تواند 

فیلنامه های شخصیتی اش را 

بنویسد و بلکه بازی کند 

آهنگ های صدایش را 

تنظیم کند و بلکه بخواند 

من زنم 

نه فرشته و نه شیطانم 

من انسانم 

نظرات 13 + ارسال نظر
انجمن پارسیان چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ب.ظ http://parsianforum.com

سلام دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید .
می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید.
مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند.
منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
http://parsianforum.com

خلفان پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:25 ق.ظ http://www.khalfan.parsiblog.com

با سلام خدمت شما بانوی محترم.
کاش همه ی بانوان همچون فکری می داشتند ومقام خود را در پایین نمی آوردند، بنظر بنده آنچه جای دارد بیشتر در راستای آن بکوشید پرورش فکری بانوان و اصلاح دیدگاه عموم ایشان نسبت به خودشان است هرچند منکر وجود برخی مشکلات از خارج نیستم ، اما معتقدم معظم مشکلات هر فرد و گروه از درون خودشان است و اگر خود مستحکم باشند مشکلات خارجی نمی تواند به آنها ضرر قابل توجهی برساند.موفق باشید.

لاری پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:06 ق.ظ

سلام

انسانی که زن است
و
انسانی که مرد است
هر دو انسان
و
برابر.

اوج زیبائی و پختگی اندیشه.

حسب حالی ننوشتید و گذشت ایامی چند
اما باز هم چون همیشه با دست پر و درخور زمین نوشتید.

سپاسگزارم- شاد و پیروز باشید.

فریدون جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:59 ب.ظ

زنان که می توانند ،
اگر بخواهند ؛
باید اعتراف کرد که زیبا بیان کرده ای و نتیجه زیبا گرفته ای ، اجازه بده علی رغم زیبایی بیان ، شوریدگی جنسی زمینی از طایفه انسان و بدور از شیفتگی فرشته و شیطان ، نقدی بر نوشته ات بنویسم .
زن در آیینه زمان برای گذر از دد منشی مردان رنجها متحمل شده است ، قافله ساران از خود راضی به سادگی حاضر نبوده و نیستند این برتری جسمانی را در ترازوی خرد بگذارند ، سالهای متمادی سپری گشت و فداکاریهای زیادی صورت گرفت تا امروز زنها می توانند امیدوار باشند که می توانند فیلمنامه شخصیتی شان خود بنویسند ، با همه اینها هنوز راه درازی در پیش روی زنان زمینی است ، این باور زیبا باید زمینی شود ، باید گرد آن زنهای شوریده جمع شوند ، باید جنس مقابل بداند و باور کند که دوران عدالت جنسی و برابری جنسیتی رسیده است ، این سرنوشت محتوم تاریخ بشر است . اگر فردا نتیجه ای جز این باشد این گناه ناپیگیری کسانی است که زمینی می اندیشیدند و لی زمینی عمل نمی کردند .
خوشبختانه چند صباحی است که وبلاکها هم فعالتر شده اند و هم مطالب فرهنگی - اجتماعی بیشتر مرتبط با شهرمان به بحث می گذارند ، در این میان وبلاک تفسیر آیات مهجور و سایت فرهنگی – ورزشی دریانوردان هم تلاشی درخور تحسین برای به بحث گذاشتن معضلات فرهنگی شهر از خود نشان داده اند .
دوستان دیگری به جمع منتقدین فعال وبلاکهای شهری گرویده اند کیومرث و فرایمان ، هرچند جای دوستان فعال قبلی بخصوص ایوب ، ناشناس و مهدیه و ... خالی است . دوستان دیگر فریاد ، کنگی و یک کنگی حضورشان کم رنگ تر شده است . باشد که همت مدیران وبلاکها و حضور و برخورد انتقادی نظر دهندگان در ارتقاء فرهنگ شهر تاثیر گذار باشد . تاثیر گذاران کمی باید امیدوار باشند که تلاششان تحول کیفی در فرهنگ جامعه به بار خواهد آورد .
تا فرصتی دیگر .... پدرود

ابراهیم جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:16 ب.ظ

چه خوب کردید که نوشتید. دلم تنگ شده بود! اینجا دلخوشی من خواندن نوشته های شما دوستان است. پس لطفا کم فروشی نکنید. شب یلدا هم با هندوانه و آجیل کنار محفل گرم خانواده خوش بگذرد.

سلام جناب دکتر........مگر شما کجا رفتید و یا هستید ؟
هر جا هستید سالم و بانشاط باشید ....

بدیس شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:45 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام.آدمی را آدمیت لازم است.جالب بود ممنون

فریاد شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:19 ب.ظ

سلام
نگاهی گذرا به جایگاه زنان در جوامع بشری از گذشته تا امروز به خوبی موید این گفته است که گر چه شاهد پررنگتر شدن حضور زنان در اجتماع و برون رفت آنان از انزوای اجتماعی بوده ایم اما هنوز که هنوز است برابری زن و مرد تنها در حد شعار باقی مانده است و هنوز شاهد نگریسته شدن زن نه به عنوان انسان بلکه به عنوان کالا هستیم. ریشه این ناهنجاری را باید در فقر فرهنگی جامعه و نا آگاهی زنان از حقوق اولیه خود جستجو کرد . قصد ندارم در مورد جوامع جهانی و یا حتی جامعه ایران صحبت کنم ، برای یک بار هم که شده قصد دارم جامعه را کوچک و کوچک و کوچکتر کنم تا اینکه به جامعه ای برسم که تنها یک عضو دارد آن عضو هم کسی نیست جز خودم و اصلاح جوامع بزرگتر را از خودم شروع کنم چرا که تا خود عقاید اشتباه داشته باشم سعی در اصلاح اشتباهات دیگران امری را بیهوده می دانم . نمیدانم تا چه اندازه موفق بوده ام اما در گذر زمان یاد گرفته ام که انسان ها را انسان ببینم فارغ از هرگونه طبقه بندی مذهبی و نژادی و جنسیتی و یا هر دسته بندی دیگر ، مهم نیست که زن باشد یا مرد ، مهم نیست چه شغل و یا جایگاه اجتماعی دارد مهم بعد انسانی و شخصیتی او است و اینکه یک انسان است و شایسته رفتار انسانی . یاد گرفته ام که قبل از اینکه سعی در اصلاح ناهنجاریهای اجتماع داشته باشم ، آن ناهنجاریها را از وجود خودم پاک کنم و این امر جز در سایه شناخت خود امکان پذیر نیست . اما ایا می توان خود را به طور کامل شناخت ؟ جوابی که من میتونم بدهم منفی ست ، به نظر من کسی نمیتواند به طور کامل خود را بشناسد چرا که خودشناسی راهی بی پایان می باشد هر چند دلیلی نمی شود که در مقابل ناهنجاریهایی که مشاهده می شود بی تفاوت بود ، زمانی فکر میکردم میتوانم خود را بشناسم اما هر چه جلوتر میروم ابعاد تازه ای از مجهولات شخصیتم بر من آشکار می شود که به این نتیجه می رسم که شناخت خود به طور مطلق امکان پذیر نیست و هر کس فقط میتواند شناختی نسبی نسبت به خود داشته باشد که در مقابل نادانسته هایش از شخصیتش در حد هیچ به نظر می رسد . قانونی بدیهی و شاید خنده دار اما جالب به اسم بالدی می گوید« مقداری از هر چیز به اضافه بقیه آن ، برابر است با کل آن.» یعنی هر چیزی به علاوه بقیه اش میشود همش ، اما بقیه شناختی که میتوان نسبت به خود داشت و نداریم چقدر است ؟ آنقدر زیاد که دانسته هایمان در مورد خودمان در مقابلش هیچ است .
برای اینکه انسان را انسان دید و نه به عنوان کالا یا شیطان و یا هر چیز دیگر می توان به همان مقدار شناختی که از خود داریم بسنده کرد . می توان نقاط ضعف شخصیتی خود را شناخت و در جهت اصلاح آنها تلاش کرد و در مرحله بعد برای اصلاح این ناهنجاری در سطح بزرگتر و جامعه بزرگتر تلاش کرد.
شاید تلاش ما به دلیل وسعت جامعه جهانی یا جامعه کشور موثر نباشد اما مطمئنا می توان با تلاش درجهت اصلاح ناهنجاریهای فرهنگی جامعه کوچکتر بندرکنگ فعالیت نمود و به موفقیت نسبی رسید و با شناساندن این مشکلات فرهنگی و در مرحله بعد ارائه راهکار به اگاه سازی جامعه پرداخت و به تدریج در جهت ریشه کن کردن مشکلات فرهنگی جامعه ما که منحصر به مطالب مطرح شده و منحصر به مشکلات فرهنگی نیست گامی موثر برداشت .
دوست داشتم بیشتر از اینها در مباحث مطرح شده در وبلاگ های بندر کنگ شرکت داشته باشم اما به علت مشغولیت های شدید که فرصت سرخاراندن رو هم ازم گرفته و ذیق وقت ، با اینکه در شبانه روز حداکثر 5 ساعت رو به خواب اختصاص میدم اما باز هم وقت کم میارم بیشتر ترجیح میدم که خواننده مطالب و نظرات دیگران باشم تااینکه خودم در بحث ها شرکت داشته باشم یا اینکه نظری بدم که ارزش خوندن نداشته باشه .
با تشکر

آزادی واندیشه دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ب.ظ http://azadivaandishe.blogsky.com

سلام ؛
وبلاگ آزادی واندیشه باموضوعی بنام

((اهداف تشکیل یک خانواده سالم چیست ؟؟ ))

بروزاست .

بی صبرانه منتظر حضورتان هستیم

موفق باشید .


http://azadivaandishe.blogsky.com/

هیئت قایقرانی بندرلنگه سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.k86.pib.ir

با عرض سلام وادب خدمت سروران گرامی

به ما سربزنید بعد از بر طرف کردن برخی مشکلات فنی

با عملکرد یکساله هیئت قایقرانی بندرلنگه درخدمت شما هستیم

از نطرات سازنده خود ما را محروم نفرمائید

......... سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:19 ب.ظ

فکر نان باش که چی ؟؟؟؟؟ یادت نره

حسین چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ق.ظ http://ketababi.blogfa.com

بیشترازبندرکنگ بنویسیدازقدمتش ازآداب ورسوم مبحث مردم شناسی موفق باشید.

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:13 ب.ظ

نمی دانم چرا نظرم رو تایید نکردی
چون احساس می کردم خانومی به چنین شخصیتی
حداقل به نطرم فکر میکنه
چون اسمم فاحشه ی باکره بوده تایید نکردیش........
تاره بهش فکر کنی خیلی چیزا رو میگه

اسم مناسب ....

فرهادترنگ یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:46 ق.ظ

اگرتوفبق نبرددرصحنه نصیب نشودبادعاوکمک مالی به یاری مردم غزه میرویم شماره حساب زیرپذیرای کمک مالی میباشد:224311285صاحب حساب موسسه خیریه ابرار-بانک کشاورزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد