زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

ندانم کاری زن یا ضعف قانون ؟

 

خانم ((نفیسه روشن)) بازیگر نقش اشرف السادات در سریال مثل هیچکس در رسانه های مختلف در دفاع از ندانم کاری اشرف؛به معمول نبودن دعوا و طلاق در خانواده های سنتی،دوست داشتن شوهرش و دلایلی از این دست اشاره کرد.ولی انتظار می رفت فراموش نکند که آنچه موجب شد این زن،اتحاد و یکدلی برادران و خواهران را چنین بی مهبا بگسلد،عشق یک مادر به فرزندش بود.و کاش اگر به این موضوع اشاره کرده است دلیل آنهمه ترس و ضعف اشرف را بعنوان یک زن بیان می کرد. 

آیا اگر قانون حضانت فرزند صددرصد به ضرر زن نبود،اشرف که به اذعان حال و هوای سریال یک زن کاملا سنتی بود حاضر می شد به دادگاه مراجعه و علیه برادرش شکایت کند ؟ 

آیا اگر شوهرش به پشت گرمی همان قانون و با اشراف به این نقطه ضعف زن نبود می توانست سلاح دیگری جز جدا نمودن او از فرزندش بیابد تا دل او را نشانه رود و درماندگی او را یادآور سازد که هیچ راهی جز بی اعتبار نمودن نام پدر و برادران خود ندارد ؟  

نظرات 19 + ارسال نظر
حسین سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 ب.ظ http://pool24.persianblog.ir

اگر شغل می خوای تا پایین صفحه را مطالعه کن
ضرر نمی کنی
دیگر نگران بی شغلی خود نباشید
اگر درآمد شما کم است
از هر شغلی که دارید
خواهشا توضیحات زیر را جدی بگیرید
ضرر نمی کنید
این روشی که من به شما معرفی می کنم کاملا با قوانین جمهوری اسلامی مطابقت دارد
پیشنهاد ما بسته کسب درامد کانون است
به راحتی و فقط با داشتن یک دستگاه کامپیوتر
و اطلاعات کمی از محیط ویندوز
روش ما را فرا بگیرید
بسته کسب درآمد کانون
با تایدیه وزارت کار جمهوری اسلامی ایران
سال است که در جهت خوداشتغالی جوانان دست به کار شده ده
امیدوارم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکنید
توجه:من هم مثل شما تا یک ماه پیش اصلا از این موضوع خبر نداشتم
ولی به طور اتفاقی دقیقا 40 روز پیش
از طریق روزنامه جام جم با این آگهی آشنا شدم
حال شما این آگهی را با ایمیلی که من برای شما فرستادم مطالعه کنید
مطمئن باشید
این روش با روش هایی که در اینترنت ارائه شده و همه دروغی است فرق دارد
(چرا با این همه تکنولوژی که بشر به آن دست یافته جوانان ایرانی دم از بیکاری می زنند
این جمله بالا شعار مسئولان کانون می باشد
لطفا دقیقا به آن توجه کنید
شاید دیگر تکرار نشود
با ورود به سایت زیر
و زدن عکس دست
که در بالای سایت است وارد سایت مربوطه شوید
و اطلاعات کامل را به دست آورید
توجه:چون این روش صددرصد تضمینی است
و امکان کسب درآمد ماهانه شما را افزایش میدهد
برای اینکه به این بنده حقیر نیز کمکی شده باشد
در قسمت معرف نام کاربری من را بنویسید
دیگه همه چیز دست خودته
از ما گفتن بود
یا علی
تا هم من سود کرده باشم
هم شما به سودی دست یابید
معرف:mahalnist@yahoo.com
سایت من : www.pool24.persianblog.ir
همچنین منو لینک کنید به من خبر دهید
تا شما را لینک کنم

جغد بندری چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.joghd11.blogsky.com/

راستم نگتی...حک با تون.

مهدیس چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:07 ب.ظ http://anamis6611.blogfa.com

سلام فریده جان من مهدیس هستم البته این مطلبی که من دارم می نویسم ربطی به این موضوع نداره من یکی از دخترهای هرمزگانی هستم که تازه وبلگمو راه انداختم خوش حال می شم یه سری بزنی ممنون عزیزم

صمد(شهر من لنگه) چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:20 ب.ظ http://www.kaghazkahi.mihanblog.ir

سلام
مطالب جالبی نوشتی....
من هم بروز هستم...

مهرگان پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ق.ظ http://naser-taherkord.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
مگه قوانین از کجا اومدن؟

منم با یه سوال فوق العاده تخصصی!!!!!!!!!! آپم

غریبه پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام خواهر .
من با شما موافق هستم در برخی از موارد به زن ظلم می شود مثلا فرزند:همه مشکلات و بدبختی ها مال زن حق حضانت فرزند به پدر می رسد . انسان شعور دارد با کمی فکر می توان به صراحت گفت که این ظلم است . من خودم مردم ولی همه جا گفتم در حق زن ظلم شده و می شود . انسان باید امید داشته باشد امیدوارم که زن ها در جامعه به حق انسان بودنشان برسند .

نوید صالحی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:06 ب.ظ http://navid.blogsky.com

سلام.

فتوبلاگ با عکسی از ساحل دریای ملو به روز شد.
منتظر نظرات سازنده شما هستم.

چاووشی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:08 ب.ظ http://www.chavooshi.visit.ws

سلام
خیلی وقت میشه به وبلاگتون سر نزندم ...مطالبهاتون جالب و به جائیه.
موفق باشین

سینا سایبانی شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ب.ظ http://sina-s.blogsky.com

سلام
دادای گلم.
مشکلات فرهنگی ما خیلی خیلی بیشتر از ای حرفن.
به گپم پی نابری نا کتاب قانون نخونی باور بکو.
ان شاا.. شاد بشی

s@lma شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 ب.ظ http://charandiat.blogfa

سلام دوست عزیز.مطلبی با موضوع ادبیات رمانتیک آپ کردم که خوشحال میشم یه سر بزنید.

سیدجلال یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:29 ب.ظ http://kolger.blogsky.com/

سلام
شاید قانون ضعف داشته باشه ولی متاسفانه درصد بسیار بالایی از زنان جامعه ما به حقوق حداقلی خود هم آگاهی ندارند.

فریدون دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:16 ق.ظ

با سلام
اگر بخشهایی از مصاحبه خانم نفیسه روشن بیان می کردی بهتر بود .
با وجود این شما به درستی نوشته ای مهرفرزندی که انگیزه نیک جامعه انسانی است متاسفانه در مورد زنان به عامل فشار و تبعیض بر آنها مورد سوء استفاده قرار می گیرد . اما نباید فراموش کرد که تا زمانیکه ساختار جامعه چه به لحاظ فرهنگی ( سنتها و باورها ) و جه به لحاظ تمرکز ثروت و قدرت ( زر و زور ) در دست مردها متمرکر است ، تصویب قوانین زن ستیز و نادیده گرفتن حقوق برابر انسانها ادامه خواهد یافت . باید تلاش کرد تا با بالا بردن فرهنگ جامعه و اصلاح قوانین مدنی نسلهای آینده از عدالت بیشتری برخوردار شوند .
موفق باشید

IP دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ب.ظ http://isphilosophy.com

تا حالا به خودکشی فکر کردی؟

خیر !

طلا سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:10 ق.ظ http://mosallat7.blogfa.com/

سلام دوست خوبم. این مساله فکر من و هم به خودش مشغول کرده بود. براستی این چه قانونیه که خواهر و برادرا می تونن از هم شکایت کنن و ....

من اهل جزیره ی قشمم. و وبلاگ شما رو لینک کردم. اگه دوست دارین می تونین با اسم " طلا " لینکم کنین.

ممنونم دوست من.

طلا سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ق.ظ http://mosallat7.blogfa.com/

سلام . خوشحالم کردی که اومدی. راجه به سوالت باید بگم آره...

تا زنبورا به کسی نیش می زنند بلافاصله می میرن. یعنی یک دقیقه هم طول نمی کشه. اینش به خودم هم ثابت شده بود.

بدیس چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:58 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام.حرف حساب جواب نداره

پدربزرگ چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ب.ظ

متاسفانه من وقت نمیکنم (بیشتر علاقه ندارم ) سریالهای خانوادگی را دنبال کنم اما فکر کنم مشکل همیشه مرد داستانه آخه نقش منفی خانم کم داریم اصلا نداریم مگه میشه خانوم های ایرانی بد باشن ..

اتفاقا در این دست سریالها علاوه بر نقش منفی، نقش های غرغرو،پرحرف و ... هم به خانوما میدن.انشالله قراره یه پست اختصاص بدم به این مقوله....

خلفان دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ق.ظ http://khalfan.parsiblog.com

با سلام.
به علت نداشتن امکان ارسال در پست "دونگاه زجرآور"اینجا ارسال می نمایم.
پاسخ شما تأمل و دقت بنده را در آیه ی مذکور بر انگیخت و زمانی که دقت نمودم که چرا بجای ابصار از أعین استفاده نشده است وبه تفاوت أعین و ابصار توجه نمودم این نظر شما قوت یافت، إن شاء الله بتوانم سر فرصت مطلبی دقیقتر در مورد این آیه منتشر سازم زیرا نظری که در آنجا داده ام با دقت نبوده -حتی آیه هم درست ترجمه نشده -و با پیش ذهنیتهای خالی از تحقیق نگاشته ام.
ضمنا خدمت شما عرض می نمایم که اگر در مطالبتان بجای متاع از لفظ کالا استفاده می نمودید بهتر بود زیرا این لفظ عربی هرچند که به صورت سطحی به این معنا ترجمه شده است، اما معنای وسیعتری دارد وکالا معنای دقیقی نیست.واگر به معنای دقیقش در نظرگیریم هیچ اشکالی وارد نمی شود که زن نیکوکار بهترین متاع برای مرد نیکوکار یا بر عکس باشد.
در مورد دیدگاه فریدون هم عرض می نمایم که علت عدم غرایز جنسی در مقابل محارم هرگز نمی تواند مشخص شدن مرزهای محرمیت از طرف دین و ارتباط عادی آنها باشد و اگر اینگونه بود باید زوجین هم پس از چند سال زندگی همانند محارم از ارتباط جنسی با یکدیگر تنفر داشتند.
موفق باشید.

min سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ب.ظ

salam omid vara m ke khob basin am dar javab shoma bayd begam ke shoima baraye iin ke bekhay harfi baraye goftan dashte bashion bayed khodeton shoja bashin jame nma az bon

سلام...نفهمیدم منظورتان چیست ؟!خصوصا جملات آخرتان....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد