زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

بندرکنگ در یک کتابچه

امسال بندرکنگ هویت - اصالت و قدمت خود را برای مهمانان نوروزی در قالب یک کتابچه مکتوب و مصور نمایان می سازد .لازم است از ایده و تلاش جناب آقای محمد داشی جان شهردار محترم بندرکنگ جهت این اقدام شایسته تشکر نماییم.ایشان همانطور که در انجام امور عمرانی شهر موفق و پیشرو هستند از امور فرهنگی و اجتماعی نیز غافل نبوده و اعتباراتی را با همفکری شورای محترم شهر به این امور اختصاص داده اند. 

 

 

 

 

 

 

لازم است از هنرمند خوش ذوق بندرکنگ آقای معلمی که ریاست انجمن هنرهای تجسمی را نیز بعهده دارند بخاطر طراحی وانتخاب عکس ها تشکر شود.

پ.ن !‌: لحطات ۳ روز اول سال جدید وساعتها اکانت اینترنت صرف آپلود کردن این عکس ها شد ! علیرغم آنکه آقای معلمی اصل فایل ها را دراختیارم قرار داده بودند ولی مجبور به اسکن نمودن بروشور مذکور با کیفیت پایین و.....شدم.

چون:tinypic  ا URLآنها را (البته بدون تصویر )ارائه می کرد ولی blogsky نمی توانست آنها را ساپورت کند و با وجود تماس با چندین نفر از دوستان هنوز برایم سوال است که با وجود یکی بودن سایز وسایر مشخصات عکس های اسکن شده و فایل های اصلی ،چرا فایل های اصلی آپلود نشدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لذا از همه دوستان بخاطر نامناسب بودن شکل ظاهری عکس ها پوزش می طلبم.

نظرات 18 + ارسال نظر
فرزاد بادروج - بندرجاسک شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:30 ق.ظ http://www.jaski.mihanblog.com

خواهر بزرگوارم سلام.سال نو را بهتون تبریک میگم. با دیدن این پست تصمیم گرفتم از مناطق دیدنی کنگ و لنگه دیدن کنم.خیلی برام جالبه . خیلی مطلب در مورد لنگه و کنگ خوندم و دیدم ولی این پست من را بیشتر به سمت غرب هرمزگان کشاند.سعی میکنم قبل از پایان تعطیلات از دیارتان دیدن کنم تا این بروشورها را از نزدیک ببینم. زیاد حرف زدم منو ببخشین

باسلام و عرض تبریک سال نو
من و همشهریانم خوشحال می شویم در خدمت شما برادر بزرگوارمان باشیم.

سیدجلال شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:30 ق.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
به جرأت ادعا می کنم چنین کاری با این کیفیت و به این وضع آبرومند تاکنون حتی در مورد مرکز استان هم انجام نشده است.خوشفکری و همت برادر عزیزمان جناب آقای داشی جان ستودنی است.از خداوند بزرگ توفیق و سربلندی برای همه خادمان این مرز وبوم را خواستارم.
تشکر ویژه ای هم دارم از خواهر عزیزم سرکار خانم قاسمی به خاطر اطلاع رسانی دقیقشان.

باسلام
از توجه و دقت شما در مقایسه این اثر با آثار مشابه در استان متشکرم.........مانیز به وجود چنین شهردار خوش فکری که دغدغه اصلی زندگی شان مردم و شهر بندرکنگ است افتخار می نماییم.

بپ گپو(بزرگمهر) شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ق.ظ

سلام.سال نو را به شما تبریک میگویم.
در سفر اخیری که به بندر کنگ داشتم از نمایشگاه کتاب بازدید کردم که یک کتاب نظر مرا به خود جلب کرد.کتاب مراسم ایینی و فولکلور مردم بندر کنگ که مولفش اقای احمدنور دریایی هستند.بعد از مطالعه این کتاب فهمیدم شباهت بسیار زیادی در شیوه اجرای این مراسم و نزدیکی فرهنگی و عقیدتی بین کنگ و محله خودم یعنی سورو وجود دارد که بر هیچکس قدمت تاریخی این دو منطقه پوشیده نیست.
به دوستان پیشنهاد می کنم حتما این کتاب را گیر بیاورند و مطالعه کنند.....
خانم قاسمی... خیلی دوست داشتم توی نمایشگاه شما را زیارت کنم ولی گویا سعادت با ما یار نبود...



پیروز باشید

سلام خدمت شما برادر بزرگوار
سال پربار و سرشار از سلامتی-مهربانی و موفقیت داشته باشید......خیلی متاسف شدم از اینکه بندرکنگ- نمایشگاه کتاب تشریف آوردید و افتخار استفاده از راهنمایی های شما را نداشتم.من هم مشترکات مردم خونگرم سورو و بندرکنگ را حس کرده بودم از سفرهای (گپ) اجداد و پدران تا مراسم مذهبی - ازدواج - ماه رمضان و..... و آقای احمدنور دریایی با وجود سن کمشان توانسته اند افتخار ادبی و هویتی شایسته ای برای مردمانش ثبت نمایند .

pesarekong شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:29 ق.ظ http://www.pesarekong.blogfa.com

سلام همشهری منو می شناسی خوب چرا توی updap عکسات آپ نمی کنی راحت تره که دی جی درویش مارلل دیدی ؟

باسلام
جز در وبلاگتان که نام (غریبه)ذکر کرده بودید متاسفانه شناخت دیگری از شما ندارم......اگر آدرس سایتی که شما عکس هایتان را آنجا آپلود می کنید بفرمایید لطف فرموده اید.دی جی درویش محله بلوکی لنگه را می شناسم ..........

یداله شهرجو شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ب.ظ http://samtedarya.blogsky.com

خانم قاسمی سلام
من هم فرا رسیدن عید باستانی نوروز را خدمت شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم امیدوارم سال خوبی را در پیش داشته باشید...با این عکس های بسیار زیبا خیلی مشتاق شدم حتمن از بندر زیبای کنگ دیدن کنم ...پیروز باشید

باسلام
من و همشهریانم خوشحال می شویم در خدمت شما همکار محترم و شاعر بزرگوار استان مان باشیم.

همشهری یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:04 ق.ظ

سلام همشهری بزرگوارم انشاالله که حالت خوب باشد وهمیشه شاد وخندان وبا موفقیت های بیشتر در کار شما ببینیم ما باید به بانویی مثل شما در شهرمان افتخار کنیم

باسلام خدمت شما همشهری بزرگوار
شرمنده می فرمایید ....در سایه راهنمایی های شما و سایر همشهریان در خدمتگزاری حاضریم.

چوک سورو یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:32 ق.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام و تبریک سال نو خدمت دخت کنگ عزیز
برای شما و کنگی های عزیز ارزوی موفقیت ، شادمانی و سربلندی می کنم . تلاش شما و مردم کنگ در معرفی فرهنگ این منطقه قابل تحسین می باشد . مردم کنگ ،دریانوردان و دریادلان کنگی ، نقش مهمی در رونق منطقه در ۵۰۰ سال اخیر بعهده داشته اند ، در شمال خلیج فارس بندر کنگ و (منطقه لافت و پی پشت در جزیره قشم ) از مراکز مهم کشتی سازی بوده اند ، لنج بوم و بغله کار استادان ماهر این منطقه نه تنها خلیج فارس و دریای عمان بلکه اقیانوس هند درنوردیده به افریقا ، هند و حتی جزایر ملوک در اندونزی سفر می کردند .
در اسناد مربوط به کمپانی هند شرقی هلند ، مطالب و نقشه های مختلفی و جود دارد که در انها به بندر کنگ اشاره شده است که امیدوارم در اینده بتوانم انها را به همراه مطلبی کوتاه در باره کنگ در بلاگ سورو انتشار دهم .
برای شما و تمامی عزیزانی که در معرفی فرهنگ هرمزگان تلاش می نمایند ارزوی موفقیت می کنم .

پیروز باشید

باسلام
امیدوارم در سال جدید با استفاده از مطالب ارزنده شما بتوانیم چنته دانشمان را پربار نماییم.....ازاطلاعات مفید شما کمال تشکر داریم.

مهدی صابری دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:17 ق.ظ http://lengehkarate.blogfa.com/

سال نو بر شما مبارک
پایدار باشید و پیروز

سالی سراسر سلامتی - موفقیت - شادی و نشاط داشته باشید....خصوصا در عرصه ورزشی (کاراته) با آن فعالیت های چشمگیرتان.

خلفان دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:02 ق.ظ http://www.khalfan.parsiblog.com


السلام علیکم ورحمة الله
وبلاگ تفسیر به آدرس http://khalfan.parsiblog.com/انتقال یافته ونام آن نیز به تفسیر آیات مهجور تبدیل گشته است.
منتظر قدمهای مبارک شما به این وبلاگ هستیم.
موفق ومؤید باشید

علیکم السلام
از اطلاع رسانی و فعالیت مفید شما همشهری بزرگوارم کمال تشکر دارم حتما خدمت می رسیم.

موسا دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
اتوبوس آماده شود همین روزها میزبان خواهی بود ...

باسلام
من و همشهریانم در خدمت همه پاکدلان هستیم.....پیشاپیش خوش آمدید......

حس اول دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 ب.ظ http://www.taburiss.blogfa.com

سلام یک ترک را بپذیر دختر بندر

باسلام خدمت ریاست محترم خانه شاعران تبریز(خشت)
ضمن عرض خوش آمد سال نو را خدمت شما و خانم محترم تان تبریک عرض می نمایم.....راستی اگر وبلاگتان را نمی دیدم حاضر به تایید نظرتان نبودم ! با توجه به مطالب موجود در وبلاگتان توقع می رود بهتراز این خطاب بفرمایید ! ؟

شهرام دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام بر خانم قاسمی

با این عکس ها که گذاشتید فکر کنم چند بار دیگه باید برای عکاسی بیام کنگ

راستی مراسم رزیف چه موقعی انجام میشه؟

باسلام
بامید خدا.......مراسم رزیف درحقیقت جزئی از مراسم عروسی آقا داماد در بندرکنگ است که عصر هنگام انجام می گیرد و این روزها که بازار مراسم ازدواج گرم است روزانه شاهد مراسم رزیف در بندرکنگ هستیم جالب اینجاست که خانواده های بندرلنگه هم برای مراسم آقا پسرانشان طرفدار برگزاری این مراسم شده اند.

دیوان سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.khashmeh.blogfa.com

با سلام وخسته نباشید خدمت خانم قاسمی
دست به دست هم دهیم میهن خویش را کنیم آباد.
برشور خیلی قشنگی برای کنگ طراحی شده است . جا دارد از شهردار محترم متولی این امر فرهنگی و جناب آقای معلمی هنرمند طراح این برشور کمال تشکر داشته باشم . امیدوارم در معرفی هر چه بیشتر منطقه موفق و موید باشید. اینجانب نیز وبلاگی در جهت شناساندن فرهنگ و تاریخ منطقه ( مخصوصاْ روستای دیوان ) ایجاد نموده ام . و در صورت توفیق الهی آن را گسترش خواهم داد. لازم به ذکر است که وبلاگی تخصصی ایجاد کرده ام که دوست دارم به عنوان یک برادر بزرگتر در امر مشاوره برای جوانان عزیز - دانشجویان و فارغ التحصیلان مثمر ثمر واقع شوم و تجربیات چند ساله خود را در اختیار آنان قرار دهم . (اینجانب فارغ التحصیل مهندسی صنایع با ۶ سال سابقه کار در زمینه برنامه ریزی و مشاورصنعتی در صنعت نفت می باشم.)

با سلام خدمت شما و آفرین به همت والایتان .حتما خدمت می رسیم واستفاده می نماییم.

میثم یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:42 ب.ظ http:// mmd137.blogfa.com

خدمت خواهر زیزم سلام علیکم
وقتی این عکسهارادیدمخیلی مشتاق شدم بیام شهرتان .
...................................................................
با سلام
من و همشهریانم مشتاق دیدار همه هموطنان و بلکه تمام انسان های خوش ذوق و هنر دوست جهان هستیم....

محمد دوشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:22 ق.ظ

باسلام وخسته نباشید خدمت همشریان گرامی بخصوص سرکار خانم فریده قاسمی مسول محترم جمعیت بانوان بندر کنگ
بنده یکی از همشهریان شما که در کار روزنامه هستم واقعا به شما خسته نباشید عرض می کنم واقعا کارتان حرف ندارد قرار نیست تعریف کنم فقط در یک کلام امیدوارم بحث فرهنگی بیشتر از این باحضور شما درشهر جا بیفتد
باسپاس فراوان از زحمت شما بزرگواران وهمکاران ارجمند تان

با سلام
همشهری خونگرم و فرهنگ دوست، ضمن عرض تشکر ما هم موفقیت شما را در کار فرهنگی پیش رویتان از درگاه حق خواهان و خواستاریم.

mojtaba zaifee چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ق.ظ http://www.mojtaba.org

salam mojtaba zaifee hastam tarane sara ..man modati kong va lengeh boodam va vaghean doos daram baz ham beram oonja .. movafagh bashin ... mojtaba zaifee

ناشناس پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:51 ب.ظ

خیلی بی کار به نظر میرسی یا خیلی دلت خوشه

این هم نظری است...........

رضا نقی زاده شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:46 ب.ظ http://www.rezanaghizadeh.mg-blog.com


سلام دوست عزیز از تمام مطالبتان استفاده بردیم
بسیار سرسبز و خوشبخت باشید
با وجود تعداد بازدید کننده های وبلاگتان احساس می کنم فقط شما می توانید بهترین و بزرگترین کمک را به من و خودتان کنید یا حداقل وبلاک من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما برسد و بازدیدکنندگان شما گوچه چشمی هم به ما کنند
عیدتان را تبریک می گویم و به شما عیدی می دهم برای گرفتن عیدی به وبلاگ ما سر بزنید
قدم سبزتان بروی تخم چشم ما
بسیار خوشحال می شوم با هم درباره موضوع وبلاگم همکاری کنیم پس به حضورتان در وبلاگم دعوتتان می کنم
پیروز باشید
www.rezanaghizadeh.mg-blog.com
naghizadeh.reza@gmail.com
رضا نقی زاده

باسلام
تعارف و ..... تا این حد !!!!! ( زیر سایه شما نسیمی به ما برسد و بازدیدکنندگان شما گوچه چشمی هم به ما کنند) نه من و نه وبلاگم مصداق این توصیفات شما نیستیم.......... خدمت می رسم برادر محترم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد