زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زن ایرانی در رسانه عرب

چیزیکه مرا بعنوان یک ایرانی در دید وبازدید های فامیل های عرب مان در حوزه خلیج فارس آزارمی دهد تصورآنهاازیک ایرانی است. قدمت تاریخ ایرانیان،اصالت فرهنگ ایرانیان و زبانزد بودن آنان در هنر،علم،هوش و ذکاوت،خلاقیت و ابتکار و چیزهایی از ا ین قبیل چه در گذشته و چه در حال حاضر، قابل اغماض نیست.

ولی دلایل فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی- سیاسی - مذهبی مو جب گشته اعراب ؛ که ا یرانیان کمتر آنان را بعنوان ا نسان ها ی صاحب کما ل (بهر دلیل)

قبول دارند ، در رفتار با ا یرا نیان کمترین درجه ا حترام ، عزت و اعتبار را لحاظ دارند.شاید غرق شدن در زرق و برق مادیات و رفاه ظاهری بیش از حد اعراب،عاملی است برای کتما ن جایگاه ایرا نی و بلکه تلاش برا ی تفو ق خود. واضح است که ریشه یابی این مساله بحثی است قابل تامل وگسترده که از حوصله این پست خارج است اما من دوست داشتم در خلال تماشای یک سریال اماراتی به ا ین بحث گر یزی بزنم . ا مسال در ما ه مبارک ر مضان سریال  کارتونی(ویژه بزرگسالان)از شبکه دبی امارات کشور همسایه مان پخش می شد که توجه فامیل و آشنایان ما را به خود جلب کرده بود.طبق معمول وجوه مشترک ما بین ما بندری ها و اعراب خلیجی قابل توجه بود.قهرمان های داستان چهار زن بودند که تصویر و اسامی آنان را رویت می فرمایید.

Image hosting by TinyPic

ازراست به چپ: ام خماس-ام سالم -ام علاوی -ام سعید 

 ام خماس:آ شپز و گاهی خواننده مراسم عروسی زنانه . زنی قوی هیکل ،سروزبان دار و پرسروصدا.دغل،نیرنگ، دروغ ونیش زبان را می توان در رفتار و سکناتش دید.

ام سلوم:زنی کم حافظه،فراموشکار وگاهی پخمه!در اکثر وقا یع و بحث ها خواب است و در حالت نشسته چرت می زند.

ام سعید:داستان های سریال در منزل او ا تفاق می افتند.عاشق قهوه بوده وفلاکس قهوه اش همیشه براه است وجالب اینکه قهوه اش اکثراتلخ و بدمزه است.

ام علاوی:زنی فهمیده اصالتا ایرانی با همان پوشش محلی و سنتی عرب  اماته لهجه شیرین ایرانی!

به و قت مشاجره و سو ء تفا هم آن سه نفر ام علاوی میانجی گری کرده و با آرام کردن آنها قضیه را ختم بخیر می کند. د ر حا لیکه آن سه د ر حال خوردن قهوه هستند ا و با لپ تاپ و گوشی همرا هش معا ملات بورس خود را دنبا ل  می کند.به وقت بروز مشکلی برای یکی از آن سه ، با ابتکار عمل خود آنها را راهنمایی و مشکلشان رابا مشارکت خودشان (بصورت گروهی)حل میکند. به زبان انگلیسی مسلط است و درمواقع ضروری مطلب مورد نیاز سه نفر دیگر را در اینتر نت سرچ کرده و خلاصه با ایمیل و ...سرو کار دارد.وقتی چهارنفرشا ن به فستیوال دهکده جها نی برای خرید رفته بودند؛ ام سعید به غرفه هندی ها رفته تا پا رچه بخرد. ام خماس و ام سلوم به غرفه آ فریقایی ها مرا جعه کرد ه تا طبل(د هل به زبان بند ری)بخرند.اما ام علا و ی به غر فه فرانسوی ها می رود.در حالیکه با تسلط کا مل فرا نسو ی صحبت می کند کتا بی را که مدت ها ست بدنبالش است میخرد.برخلاف سریال های اعراب خلیج نشین ام علاوی به زبان بستکی،لاری،بندری،لا مردی و بو شهری تکلم نکرده بلکه فارسی صحبت می کند.کلما تی مانند (چرا، بخدا قسم، خیلی قشنگه، خیلی بده، سلام، احو ال شما،صبرکن)شوروشوق بسیاری درمیان مابیننده های ایرانی بوجود می آورد!

ولی نویسند ه و کا ر گرد ا ن سریا ل،عقاید عمومی عرب  را از یاد نبرد ه اند و شخصیتی خلق کرده اند که ایرانی است و (آقا اکبر اصغر) به اختصار (آغا)نا م دارد.ا و فروشند ه ای است دغل کار ،حسود، دروغگو، گرانفروش وخسیس که یکبار از ام خماس کتک درست حسابی می خورد........

و من نمی دانم چقدر باید خوشحال باشم که رسانه عرب زن ایرانی را اینچنین خوش قلب،به روز،همگام با تکنولوژی،دارای قدرت بیان و اعتماد بنفس،مسلط به چند زبان زنده دنیا، فهمیده و فعال در امور اقتصادی و بازار بورس، به تصو یر کشیده است؟

 

نظرات 41 + ارسال نظر
گنوغ دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:36 ق.ظ http://www.hormuzgan.net

..................

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بندرجاسک دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.jaski.mihanblog.com

سلام. نماز و روزه هایتان قبول باشه. پیشاپیش عید فطر را تبریک میگم. وبلاگ بندرجاسک به روز است به عنوان شب های قدر در جاسک.
منتظرتون هستم.

نوید دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:25 ب.ظ http://paslengeh.blogsky.com

زیاد هم نباید تعجب کرد. چون به جرات میتوان گفت قریب به ۸۰ درصد مردم خلیج به خصوص امارات از اهالی و همشهریان خود ما هستند . هر چند خیلی از آنها با مشغول شدن به زرق و برقهای آنجا اصالت و هموطنان خود را فراموش کرده اند وبعضی وقتها بی احترامیهایی نابخشودنی از آنها سر میزند ولی احتمالا کارگردان و تهیه کننده این مجموعه ( مثل شما) انسانی متعصب و وطن پرست بوده که اصالت خود را فراموش نکرده و شاید با سختن این سریال تنها همین هدف خیر را داشته.

ابراهیم سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:26 ب.ظ

حالا شما هی به صدا و سیمای خودمان بگو بجای درست کردن نرگس برنامه و فیلم های جالب و جذاب برای فرهنگ سازی و بالا بردن توانایی های مردم اعم از زن و مرد درست کند.
مگر گوش می کنند؟

سیاورشن سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 06:40 ب.ظ http://www.siavarshan.blogsky.com/

سلام ...خوب اطراف را می بینید و زیرکانه به آن می پردازید ...
جا ی بسی خوشحالی است که حداقل آنها حق مطلب را ادا می کنند . فکر می کنم روز به روز دارند حرفه ای تر می شوند .ممنون از این مطلب خوب

فرزانه سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

سلامممم ... جای بسی خوشوقتی است که با شما اشنا شدم و کلبه ما رو مزین فرمودید خانم قاسمی ... ولله چی بگم من از هر دو طرف می خورم سردسیر که می رم میگن تو بندری و بندر که میام میگن سرحدی ... خلاصه خودمم موندم کجاییم ... ولی از دل بگم بندر رو بیشتر دوست دارم ...امیدوارم عمری باقی باشه و بیشتر با هم آشنا بشیم

سلام.عزیزم حرف دل بر دل می نشیند.

بستکی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:50 ق.ظ http://bastak.blogfa.com

سلام خانم قاسمی
من خوشحالم از این که زنان جنوب و به خصوص زنان مناطق خودمان ایقدر با شعور و فهم و کمالات هستند.
امیدوارم در زدن زنگ بیدار باش! برای زنانی مظلوم و پاک جنوب موفق باشید.
من از نگاه زیبایتان به اطرافتان خوشم آمد.
من این سریالی که میگویید را ندیده ام ولی یک حس غریبی به من میگوید کسی که چنین فیلمی را تهیه کرده در رگهایش خون ایرانی میجوشد.
پایدار بمانید.

سلام دوست بستکی
شرمنده می فرمایید.من تا رسیدن به فهم و کمالات خیلی راه دارم شاید درحال تمرین چیزهای دیگری هستم تا ۱۰ -۲۰ سال آینده به آن برسم.بهر حال مانند دیگر بستکی ها بزرگوارید.

موسا چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:20 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
به دلایلی که خود به دلایلی دیگر وابسته است چند بار سریال را برفکی دیده ام ! اما میهمان شما که شدم تمام برفکهای چشمانم صاف شد . ممنون

سلام.گذشته از ربطی که کامنت شما به موضوع پست جدید من دارد،شما جملات ساده را چه زیبا بیان می کنید.

شهرام چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:34 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام خانم قاسمی

متاسفانه این داستان رو ندیدم ولی باید جالب باشه

بپ گپو(پیام) چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:50 ب.ظ

سلام.نماز و روزه هاتون قبول..عرض ادب دارم خدمت خانم قاسمی..راستش انتظار میره تمام نظرها در مورد این مطلب همسو با هم باشه ولی بازم جای شکرش باقیه که عربها فهم و کمالات ما رو اقرار کردن..اما باز هم باید بگیم اخلاق و تفکر تابعی از شرایط مختلف فرهنگی.اجتماعی.اقتصادی و غیره است و من فکر میکنم نژاد و ژنتیک تاثیر بسیار ناچیزی بر اخلاق داره......برقرار باشید

چوک سورو پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ب.ظ http://suru.blogsky.com

با عرض سلا م خدمت دخت کنگ ، متاسفانه ایرانیهای عرب شده خیلی بیشتر به فرهنگ و تاریخ ایران توهین و برخورد نادرست می کنند تا عراب معمولی ، چند وقت پیش در اینترنت دنبال منابع عربی در باره جزیره هرمز بودم که به چند نوشته برخوردم که نویسنده انان اصلشان ایرانی بود . چنان با قاطعیت به عربی بودن هرمزو خلیج فارس صحبت می کردند که گویا وزیر خارجه دول عرب هستند ، یکی هم به اسم خوری کتابی نوشته بنام هرمز العربیه ، و کلی دیگران از این کار اقای خوری تعریف و تمجید کرده بودند ،
من به بهتر بودن ، برتر بودن قومی بر قوم دیگر اعتقادی ندارم ، رشد جامعه ،و پیشرفت اقتصادی و سیاسی ، و مبارزات اجتماعی می تواند بر فرهنگ تاثیر بگذارد .
موفق باشید

سلام بر شما برادر سخت کوش.من هم در زمینه آپارتاید با شما موافقم و اگر ما ایرانی ها از لحاظ فرهنگی-اجتماعی-سیاسی(اقتصادی را نمی گویم!)از امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس تجربه بیشتر داشته و یک سر و گردن بالاتریم بخاطر قدمت کشورمان است و گرنه .....از نظر متین تان یکدنیا ممنون.

genow جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:38 ق.ظ http://www.hormozgani.net

khanome ghasemi salam nemaz o roozat ghabool 3riale frij (mohala) me bazi vaghton negah akonom albata nevisanda va 3 nafari ke bejaye shakhsiaton kartoni sohbat akonen iraniol aslen ba meliate uae .va zendegi chand nafar az ya mahla to dubai be tasvir akshen va eishon na ghasde toohin sho hasten va na tamjid az ironion bazi jaon be khatere inke chashni tanz hadan az kalamate farsi estefada akonen ................. khanome ghasemi webloget ziban va amoozandan khoda ghovat inshala movafagh bashi

سلام.خیلی متشکرم از ایکه وقت خو انستین و به وبلاگ سر ازنیین ومهمتر اینکه نظر ادین.حرف شما کاملا صحیح ولی خداییش در بین چهار زن بی زن ایرانی از لحاظ فرهنگی-اجتماعی-اقتصادی قویتر نشون دادن برای مه جالب و مهم هسته.حالا اگه شانسی بودن یه بحث دیگن.باز هم متشکر.شما مشوق خوبی برای ما تازه کارن هستیی.

..... جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:18 ب.ظ http://ambition.parsiblog.com

سلام
دقیقا همین گور چون من این فیلم را هر شب میبینم (من دبی هستم).
در ضمن خیلی خوشحال میشم با ادمی مثل شما اشنا بشم.

[ بدون نام ] جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:11 ب.ظ http://fozolbashe.blogsky.com

چرا باید این گونه تفکر کنیم؟

Genow شنبه 29 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:58 ب.ظ http://hormozgani.net

jamaye emrat va khili az keshvarone arabi mard salaran va zanon taghriban ghodrati be on sourat sho nin hatta dar arabestan ejazaye ranandegi be khanomon nadan va inja zanon irani nesbat be arabon az lahaz farhangi va danesh va ghodrat ye sar o garden balateren va aghaye: mohammad saeid hareb be in masala elmi boden ke ei majmooaei sakhten hamto ke om goft aghay mohd hareb irani ol aslen va chandin majoomaey movafagh be tv one inja ei sakhten khanome ghasemi na khasta va pisha pish eide saide fetr ra bet tabrik agam

سلام .از راهنمایی شما یکدنیا ممنون.به نکات مهم و خوبی اشاره کردید.عید فطر بر شما هم مبارک.امید که نماز و طاعاتتان مورد قبول د رگاه حق قرار گیرد.

موسا یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:24 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

یک سلام دیگر
معمولا وقتی انسان چیزی را می بیند یا می خواند ( یا ... ) و کاملا متوجه نشود که داستان از چه قرار است، موضوع به شکلی مبهم در ذهنش نقش می بندد که من این ابهام را به شکل برفکی که در چشمانم است روایت کرده ام ! و مطلب شیوا و روشن شما دلیلی شد برای اینکه تمام برفک چشمان من صاف شود و دیگر ابهامی برای دانستن نداشته باشم .

ابهامی که دلیل بیشتر وجودش زبان بود تا تصویر.
و این بود تمام ربط کامنت من به موضوع پست جدید شما ...
.............
دخت کنگ به ذهن زیبا اضافه شد/

سلام بر آقای موسا ی بزرگوار .پیشاپیش عیدتان مبارک و طاعاتتان قبول.
فقط می توانم بگویم متشکرم از اینکه وصله به خرج دادید و پست جدید را کامل و تا پایان خواندید.
............................... مایه افتخار دخت کنگ است که لیاقت داشته و به لیست لینک ذهن زیبااضافه شده است.

فضولباشی یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:28 ب.ظ http://fozolbashe.blogsky.com

عجب؟این دیدگاه شماست شاید زیاد هم انها مقصر نباشند بلکه ....

فضول باشی ..... عجب وبلاگ فعالی دارید.!!!!!!!!!!

کشمیری ساجده سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.solina.blogfa.com/

دیگه دیگه

نینا سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:00 ب.ظ http://nina30may.blogsky.com

فریده جان سلام.. بودن با مردم حونگرم جنوب سعادتی ست که نسیب هر کس نمیشود.. من این شانس را داشتم و حوشحالم. عجب وبلاگ با محتوا و خوبی داری. شاد باشی و همیشه هدفمند و رو به بهترینها.

سلام
از اینکه به وبلاگ دخت کنگ سر زدید یکدنیا ممنون.باور کنید دید و نگاه شما بلند و متعالی است وگرنه من شخصا بخاطر کمی امکانات شهرستان بندرلنگه همیشه شرمنده پزشکان-پرستاران ومعلمان و....زحمتکش هستم.از دوستان هرمزگانی خواهش می کنم به پست خانم نینا که در لینک روزانه موجود است و درمورد بندرلنگه نوشتند سر بزنند ونظر بدهند.

رامی چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:59 ب.ظ http://ramidehtal.blogfa.com

با سلام خدمت خانوم قاسمی و ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر.

خیلی خوشحالم از اینکه زنی هرمزگانی و به خصوص از منطقه خودمان با چنین طرز فکری زیبا و مدعی اینکه زنهای هرمزگانی نیز میتوانند ...

بنده از آشنایی با شما خیلی خوشبختم و برای شما و دیگر خواهرانی که در این عرصه فعالیت میکنند آرزوی موفقیت میکنم.
بنده از اهالی بستک هستم و وبلاگی درست کردم که بعضی وقتا رتبط با احساساتم مطالبی رو آپ میکنم. و سعی دیگرم نیز این بوده که بتوانم منطقه بستک و به خصوص گوده را بیشتر به علاقه مندان بشناسانم. و در همین راستا هم مطالبی رو در مورد بعضی از روستاها (دهتل - کنچی) وهمچنین جاهای دیدنیشونو گذاشتم .
خوشحال میشم اگه یه سری به وبلاگم بزنین و نظرتون رو راجع به وبلاگم بگین. خیلی دوست دارزم بتونم مثل شما بنویسم. انشاالله که ما رو راهنمایی میکنین.

در پناه حق.

سلام بر شما و اهالی خوب دهتل و کنچی.
ازلطف شما بسیار متشکرم.

رامی چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:42 ب.ظ http://ramidehtal.blogfa.com

سلام.
خیلی ممنون از نظرات سودمندتون.
انشالله به زودی شاهد تغییراتی در این وبلاگ در زمینه بومی کردن این وبلاگ خواهید بود.

بنده هم با اجازه شما لینکتون رو تو وبلاگ میزارم.
با درود و آرزوی موفقیت برای شما. خدا نگهدار.

قشم پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:07 ق.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام
عیدتان مبارک باد
طاعات و عباداتتان مورد قبول درگاه حق
انشاالله هرروزتان شادی و عید باشد
خدانگهدار

رامی پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:13 ب.ظ http://dehtal-city.blogsky.com/

با عرض سلام دوباره خدمت شما .

بنده بنا به در خواست شما مبنی بر بومی نمودن وبلاگم / وبلاگی جدید http://dehtal-city.blogsky.com/ درست کردم . و این باعث خوشحالی بنده بود که شما به عنوان اولین شخصی که تو وبلاگم اظهار نظر کرده بود دیدم.

در مورد قالب هم درخواستی به سیاورشن عزیز دادم که انشالله قالبی شبیه قالب شما و چوک لنگه برام درست کنه.
با آرزوی موفقیت شما در امر شورا و همچنین اوامر دیگر و موفقیت خودم در راهی که ییش گرفتم.

با تشکر.رفیعی

با سلام آقای رفیعی.
در حقیقت آقای نوید صالحی از آقایان توانای بندرلنگه طراحی وبلاگ مرا انجام داده اند.می توانید موضوع را باایشان نیز مطرح کنید.http://paslengeh.blogsky.com/ آدرس وبلاگ وراه تماس با ایشان است.

ابراهیم پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:24 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

ایده بسیار جالبی است! اگرچه به قول خودتان در این وادی تازه وارد هستید اما به پشتوانه فکر و اندیشه توانایی که دارید خوب می فهمید چه کارها که نمی توان با این پدیده قرن انجام داد.
اما نکاتی در این میان وجود دارد که بطور مفصل در شماره بعدی به آن خواهم پرداخت. همچنان چشم انتظار نظرات سازنده شما هستم. در پناه حق

متشکرم .منتظر مطالب واقعا مفید وبلاگتان می مانم.

احسان پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:44 ب.ظ http://garomzangi.blogsky.com

خانم قاسمی, محبت دارید نسبت به ان داستان (فیلم نامه ) مشتا . اگر تمایل دارید , داستانهای دیگرم را نیز بخوانید به وب لاگ سابقم سر برنید . چهار پنج تا داستان انجا هست ..
www.garomzangi.blogfa.com

نسترن شنبه 6 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:56 ب.ظ http://www.eshtebahezanan.blogfa.com

سلام خانم قاسمی :مطلب زیبا وپر محتوایی نوشتین که برای من خیلی جالبه وبرای من این سوالات پیش اومد که واقعا ما زن های ایرانی در حال حاضر کجاییم؟؟ ایا در جایگاه واقعی مان قرار داریم ؟؟چقدر خودمون رو میشناسیم؟؟وچقدر خودمون هستیم؟؟؟اینو میدونم که ارزش ما بیشتر از اون چیزی که تصور میکنیم هست.موفق باشی.

نسترن خانم سلام.
مرسی از اینکه به وبلاگ خودتون سرزدین.امید وارم با کارهای بزرگ شماودیگر دوستان در نگارش نکات اساسی و حقیقت موجود در زندگی ما زنان ویادآوری آن به خودمان بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت شناسایی ودرک ارزش و جایگاه حقیقی زن در خانواده و اجتماع رداشته و همچنان نشویم.
مطالب وبلاگ شما رو خوندم.باربارا دی آنجلس را می شناسم . به نظر من این زن سیاه پوست ودلسوز زنان کاری مهمتر و اساسی تر از بزرگترین مدافعان حقوق زن می کند. انعکاس نوشته های ایشان می تواند جرقه های بسیاری را زمینه ساز شود.وبلاگ شمارا لینک ......

یداله شهرجو دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:20 ب.ظ http://samtedarya.blogsky.com

خانم قاسمی سلام
اشاره جالبی بود دقت نظر وتوجه شما به مسایل پیرامونی زن ایرانی قابل تحسین است برایتان آرزوی موفقیت دارم

با سلام.
ازآشنایی با شاعر بزرگی ازجامعه فرهنگیان بی نهایت خوشحال هستم..موید باشید.

امیر سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:24 ق.ظ http://www.loloknat.blogfa.com

گل به گل
سنگ به سنگ این دشت
یاد گارن تو اند
رفته ای اینک و هر سبزه و سنگ
در تمام در و دشت
سوکواران تو اند
در دلم ارزوی امدنت میمیرد
رفته ای اینک اما ایا
باز میگردی؟
چه تمنای محالی دارم
خنده ام میگیرد
سلام عزیزم ، من آپم . خوشحالم می کنی اگه بیای

سیاورشن چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام ...پیشنهاد خوب شما را خواندم ...کاش شما بندر بودید تا این کار را به خود شما وا می گذاریم ...ممنون...بعد بیشتر حرف می زنیم ...

جزیرتی پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:36 ق.ظ

با سلام خدمت خانم قاسمی
به طور اتفاقی وارد وبلاگ شما بودم.در مورد سریال فریج خیلی جالب مطلب تنوشته.مه تقریبا تمام سریال رو امدیده
به احتمال زیاد شخصیات اصلی داستان و حتی کارگردان و نویسنده که آقای حارب بشت ایرانی الاصل ان.
به هر حال باید قبول بکنیم تمام خودمونیو که از اینجا رفتن و میدون به شو داده بودن اونجا پیشرفت خوبی شوبودن.الانم تمام کسانی که حتی به پست وزارت تو خلیج رسیدن به نوعی ایرانی الاصل هستن و ای نشون ادت که خمو ایرانیو و بالاخص جنوبیو استعداد خوبی موها

به امید موفقیت روز افزون

با سلام
از حضور سبزتو در وبلاگ تشکر اکنم.نظرات افراد یکه ای سریال شدیدن بیشتر بی مه راهنمایی اکنت.

فرزان پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:52 ب.ظ http://farzanm.co.sr

سلام ممنون از اینکه به من سر زدید امیدوار شدم .قتی وبلاگتون رو دیددم.موفق باشین

دوست یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:42 ق.ظ http://www.kookherd.blogfa.com

سلام وبلاگ قشنگ و مطالب دلنشینی دارید اگر می شود تبادل لینک کنیم.

نوید صالحی دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:26 ب.ظ http://paslengeh.blogsky.com

سلام.
هر روز به وبلاگت سر میزنم تا شاید دوباره شاهد مطالب زیبایت باشم اما نزدیک به ۲۳ روز است که آپدیت نکردی . فکر نمیکنی که دیر شده؟
ما را بیشتر از این منتظر نگذار.
یا حق

باسلام و متشکر از لطف شما برادر خوبم.
درحقیقت یک هفته مسافرت بودم و در خدمت خانوانده محترم از طرفی آنجا به نت دسترسی نداشتم......حتما درخدمت شما و دوستان خوبم دروبلاگ خواهم بود.

نام من عشق است آیا می شناسیدم؟ پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:49 ق.ظ http://www.00000088.blogfa.com

ممنون از حضورتان پاینده باشید

تازه های ادبی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:30 ق.ظ http://www.ccccc.blogfa.com

سلام
------------(تازه های ادبی به روز شد)
یاعلی

عسل پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:19 ب.ظ http://hasrteshgh.blogfa.com

سلام
وبلاگ جالبی داری
به منم سر بزن خوشحال میشم

باسلام.
آمدم ولی گیر افتادم.عکسای موجود در وبلاگتون را سیم خاردار پیچیدین؟!

فرزانه پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:22 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

سلام ... دیگه اپ نکردین؟؟؟؟ منتظریم

باسلام.
درحقیقت یک مسافرت ضروری پیش آمد مشغول بودم....چشم به فکر هستم.راستی پست جدید وبلاگتون چسپید احساس خنکی کردم.

دوست پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:13 ب.ظ http://www.kookherd.blogfa.com

سلام ممنون که لینک من را اضافه کردی در مورد مطلبی که گفتید هم در اولین فرصت اقدام می کنم و ایشان را معرفی می کنم

حمید پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:03 ب.ظ http://gahnevesht.cm

سلام
چی بگم والا فقط میتونم بگم هم خوشحال شدم هم ناراحت
حالا این که اصلا باید فرقی برامون بکنه یا نه خودش یه بحث جداست

باسلام.
من هم ناسیونالیست نیستم ولی اینقدر برام مهمه که بقیه دیدگاهشون درموردمردم مملکتم چیه.

مبثم دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:26 ب.ظ http://mmd137blogfa.com

به خدا خیلی زیبا نوشبید متشکر

Arman1 پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:22 ق.ظ

سلام ..........
بلاگتون خوب(***) بود .تلاش کنید سرگرمی ؛مطالب اموزشی؛ موزیک ؛ ترانه های بندری؛و..ایرانی نیز بگنجانید.


بدرود
f.p

سلام
لطف دارید (سه ستاره از چند ستاره؟!!!!!) ازپیشنهاداتتان متشکرم.البته در حال حاضر مقدور نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد