زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

نعمت های خوب زندگی

 هروقت به نعمتی در زندگیم می اندیشم خدارا شکر می گویم و از او می خواهم آنرا برایم نگه دارد.

مثلا داشتن پدربزرگ و مادربزرگ خوب نعمت بزرگی است.چقدرآنها را دوست دارم و چقدر تلاش می کنم هرچه احترام - ادب -خضوع درذاتم هست تقدیمشان دارم.وقتی ازدوستانم میشنوم که از این نعمت محرومند و یا اگر دارند ؛غرغرو-پرتوقع-خودخواه-اخمو و پرخاشگرهستند محبتم نسبت به آنها بیشتر می شود.

هروقت می بینمشان دستهایشان رامی فشارم وسروصورتشان را می بوسم تابدانندچقدردوستشان دارم.هرگاه موفقیتی بدست می اورم و یا مشکلی از کارم گشوده می شود بعد ازیادخدا بیاد آنها می افتم که حتما اثرو نتیجه دعای خیرشان بوده است.آندو یکساعت قبل از نماز صبح بیدار می شوند وباخواندن قرآن وگفتن ذکرو دعای خیر برای خود و دیگران روزشان راآغاز می کنند.مادر بزرگم بدین ترتیب در سال ۱۲تا۱۵بارقرآن راختم ودوره می نماید.

همیشه بمن می گوید:(انشاالله همیشه در زندگی ناجح بشی)

<بشی :ب فتحه دارد =باشی>و بازمی بینم که تاچه اندازه زبان عربی درگویش محلی مان رخنه کرده است؛

ناجح ریشه اش نجح بروزن فاعل به معنی کسی که موفق است.هرچند او عربی بلد

نیست حرف بزند.پدربزرگم هرچندبار که مرا می بیند می گوید:(خداخش کمکت بکنت

<خش:خ ضمه دارد=خودش>

بکنت=بکند

او امام مسجدی است که نماز گزاران قبولش دارند ،در عین حا ل مسجد را جارو میکند، می شوید و به فکر آب و برق و همه کم و کاستی های آن است.

راستی چقدر مادربزرگم را دوست داردو ما اینرا وقتی مادربزرگم عمل باز قلب داشت بیشتر فهمیدیم.(ماشاءالله)

گاهی از خودم می پرسم آیا زوج های نسل جدید پس از گذشت شصت سال زندگی مشترک می توانند اینچنین صادقا نه یکدیگر رادوست داشته باشند؟

نظرات 22 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:13 ق.ظ http://daam.blogsky.com/

سلام مرسی از اینکه به وبلاگ من سرزدید اینکه من هنوز سیاسی می نویسم یعنی اینکه هنوز دغدغه های سیاسی هم دارم(بعدا بیشتر در این زمینه خواهم نوشت) اما راجع به مطلب جدیدتون من هم همینطور. با وجود اینکه برای مدرنیته خیلی ارزش خائلم و مثل خیلی ها آن را محکوم نمی کنم اما دیگر فکر نمی کنم در آینده شاهر چنین انسانهایی باشیم: انسانهایی فوق العاده معنوی و کم توقع. موفق باشید

مهدی صابری دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:25 ب.ظ http://lengehkarate.blogfa.com/

سلام
متن زیبایی در مورد وجود دو نعمت الهی نوشتی انشالله خداوند همه پدران ومادران را طول عمری با برکت و با عزت بدهد.و مارا فرزندانی خلف برایشان . موید باشید.

نوید دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:32 ب.ظ http://paslengeh.blogsky.com

من از نعمت وجود پدر بزرگ و مادر بزرگ محروم هستم خدا میداند بعضی وقتها چقدر دلم برایشان تنگ میشود . همچنین میدانم شما هم از نعمت پدر محروم هستید. همیشه باید به امر خدا تسلیم بود.خدا همه آنان را بیامرزد.
ان شا الله در آینده بیشتر شاهد انسانهای معنوی باشیم مطمئن باشید.
به نظر من اگر انسان از معنویات جدا شود بازنده کامل است.
یا حق

عبدی سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 06:58 ق.ظ

سلام
مه از خارج سلام عرض اکردم ارزوی سلامتی بی تمامی کنگیون بلیون وتمام ساحل نشینون نجیب خومو امهستن مه خیلی نگران کمبود هو وبیکاری جونو وکیفیت بد اموزش برورش منطقه خومو هستم هرچند که متاسفانه کاری از دست کسی بر ناتا فکت خدای رحیم به بزرگی خودش رحمتی بی ما ارزونی هادیت.خدا حافظ خدا عمر وعزت بی خودت و اعضای خانواده شریفتون هادیتن.

پذیرای سلام متقبل مه بشین
یسری دغدغون مشترک در میون دوستداران منطقه وجود اشه .در مورد کیفیت آموزشی فقط همی بگم که علاقه و انگیزه دختو و پسو حتی بی دیپلم گفته خیلی کم بوده حالا شما تصور بکه در ای دوره زمونه که لیسانس گفتن هم اتونت سواد نبوت ،باوجود افراد تحصیل نکرده حتی تا مقطع دبیرستان چطوری امید به توسعه و دگرگونی منطقه موبشت.
متاسفانه شغلی که جونو بسیار بهش رو اتارن جاشویی هن و فوقش رو قایق کار کردن و درآمد بسیار کم.اینا همش نیاز اشه به آگاهی که مه نادنم مقصر کن؟بهرحال مرسی که سرتوزه.راستی خط اول (بلیون)تنوشته یعنی چه؟خدا پشت و پناهتو بشت.

ناخدا سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:09 ب.ظ http://bandari.blogsky.com

بپ گپو و مم گپو .سرمایه اون ارزشمندینو صندوقی پر از گوهر تجربه . موفق بشی .
برای تنوع هم که بودن یه سری به لنج ما بزن .

موسا چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:40 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام بانو !
حضور شما را در این فضای تاثیر گذار به فال نیک می گیرم. امیدورام در مسیر راهی که انتخاب کرده اید کوشا و موفق باشید و قلمتان بر گرمای محفل وب نویسان هرمزگان بیافزاید.
باز هم میهمانتان خواهم شد .
تا سلام...

سلام بر شما برادر بزرگوار.
هروقت اسم شما پیشکسوتان را درلیست نظرات می بینم خوشحال و امیدوار می شوم.
نظرات شما موجب دلگرمی ما تازه کارها می شود این را بدون تعارف و اغراق می نویسم.

ابراهیم چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:14 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

انشا الله خدا حفظشان کند.

عبدی چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:16 ب.ظ

سلام
منظور مه از بلیون یعنه اهالی محترم بندر(pol)
کاملن فرمایش شما درستن جونو گزینه چندانی بی انتخاب شغل شونینن ولی همی شغل شریف و بر زحمت وبر خطر جاشوئی هم همراه با انواع اذیت و ازار از ما بهترونن .خدا یارت بشت.

مهران پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:12 ق.ظ http://pasbandarlengeh.blogfa.com

سلام خانم قاسمی ممنون ازلینک وهمچنین ازاینکه به وبلاگ خودتون سر می زنید نتایج بازیها هم زده شده .منتظر نظرات سازنده شما ودیگر دوستان هستیم

گنوغ پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:13 ب.ظ http://www.hormuzgan.net

عاشت دخت کنگ سلام و نخسته .
بپ گپو و مم گپو که جای خوشو . کلنچت درد نکونت با وقت کم که تستن اینجا هم فعالی. موفق بشی.

سلام گنوغ بامرام.
همه جا پشتیبان و مشوق هستین.سایه شما بزرگوارون هیچوقت کم نبوت.

[ بدون نام ] جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:57 ق.ظ

تعجب نکنید به کامنت خالی دارم جواب میدهم.درحقیقت عزیزانی گله می کنند که کامنت ما را تایید نمیکنی درصورتیکه بهردلیلی کامنت آنها بدون درج نوشته ای بوده است پس من تصمیم گرفته ام آنها را تایید کنم تا با یادآوری ساعت و تاریخ آنها ،ثابت شود ....

ف روغنی جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:12 ب.ظ

خانم روغنی عزیزم نظر شما خالی بود ولی خوشحالم که سر زدید.

سحر جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:39 ب.ظ http://www.saharmaranlou.blogspot.com

چقدر از دیدن اینکه در وب لاگ خودت می نویسی خوشحال شدم، امیدوارم مثل همیشه با علاقه، ایمان و جدیت نوشتن را هم ادامه بدهی. راستی چرا در مورد داستان های زنان بندر کنگ نمی نویسی، در مورد بابا زار...
به همه کسانی که در کنگ می شناسم سلام من. برسون و وقتی قلیه ماهی می خورید جا ی منو هم خالی کنید...

سلام سحر جان
خوشحالم که به وبلاگ من سرزدید.خواستم بدانید اندیشه نوشتن در وبلاگ را شما (باداشتن آن وبلاگ قوی)بمن هدیه کردید.آقای سیاورشن راهنمایی کردند که این اندیشه دوراز دسترس نیست وآقای نوید صالحی با طراحی و زحمت بسیارشان مرا به ادامه واستمرار تشویق کردند ازهمه متشکرم.درمورد زنان بندرکنگ خواهم نوشت ولی درمورد بابا زار هم می ترسم! و هم اطلاعاتی ندارم.ماهمیشه بیاد آن کارگاه مفید و استادان فرهیخته ای مانند شما هستیم باز هم منتظر آمدنتان هستیم تادرکنار هم قلیه ماهی بخوریم.

مرضیه شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام فریده جان خوبی عزیزم
امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق شی
متن قشنگی نوشتی واقعأ چقدر خوب است که آدم همیشه در کنار خانواده اش باشد و بتونه از تجربیات و حرفهای آنها فیض ببرد و تا موقعی که کنارمان هستند قدر این نعمت الهی را بدانیم

سلام همشهری باذوقم.متشکرم عزیزم.امروز چقدر خوش شانسم که کانت شماها را می خوانم.

افسانه شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:28 ب.ظ

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شماوپدرومادربزرگ گرامی وارجمندت وامیدوارم که خدا حفظ شان کند.

سلام افسانه جان.مرسی که سرزدی.

هادی یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:33 ب.ظ http://www.net-kade.mihanblog.com

سلام خوشحال میشم به وبلاگ من هم سری بزنید

سلام .خوشحال شدم که به وبلاگ من سرزدید دراولین فرصت مطالب وبلاگتان را خواهم خواند.

کامیرا دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ب.ظ http://bandarabbascity.blogsky.com

خوشحالم که به جمع وبلاگ نویسان هرمزگان پیوستید. منتظر مطالب جدیدتان هستم.

خوشحالم که پیشکسوت عزیز و هنرمند بزرگوار دیگری به وبلاگ من سر زده است.چشم در حال آماده کردن مطلب جدید وبلاگ هستم.

کشمیری- ساجده چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ق.ظ http://porteghale206.blogsky.com/

از سر آمد ات به پرتقالی مرسی تم با تمام ساجده

عزیزم زبان ادبی شما تاحدی برای من قابل فهم نبود ولی هرچه هست لطف و توجه شما رابیان مینماید،خصوصا در اسرع زمان ممکن پاسخ دادن به کامنت من ...

بامشاد یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:45 ب.ظ http://soshad.blogfa.com

ببخشید نظر من برای <حضور من> بدون متن درج شد. فقط می خواستم بگم : مطمئن باشید تلاشها و حضور افرادی چون شما می تواند حرکتی عمیق و با دوام در جامعه ما را آغاز کند.

مرسی از نظر متین تان

.... جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:23 ب.ظ http://ambition.blogsky.com

خوب!!!

دخت قشمی دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:27 ق.ظ

خیلی خشن که همه قدر هم مخصوصا تو ای دوره زمونه بدونندوستت امه همیشه شاد بشی وخش دل بقول ما جزیرتی ها

لاری پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:32 ق.ظ

سلام
مانند همشه زیباست.
قلم زیبا زائیده اندیشه زیباست.
اندیشه زیبا یادگار پدربزرگ و مادر بزرگ های دوست داشتنی و دوستدار خواندن در سپیده دمان است.
بهترین درودهای من به مادر بزرگ و پدربزرگ شما و همه بزرگان و بزرگترهای سحرخیز و کتاب خوان.
راستی- کتاب قصه های مجید شاهکار هوشنگ مرادی کرمانی را خوانده اید؟
مجید و بی بی مجید و به ویژه بی بی چه اندازه دوست داشتنی اند. بی بی تا چه اندازه به درس و مشق مجید اهمیت می دهد و چه اندازه با معلم و مدیر سر وکله می زند و چقدر به سبب شیطنت های مجید به دبستان احضار می شود.
خواندن این کتاب را به همه کتاب خوان ها پیشنهاد می کنم.
نویسنده این کتاب مانند شما همین نزدیکی ها روی زمین است و در آسمان ها پرواز نمی کند. واقعی و واقعیت ها را می نویسد.
داشتن و دوست داشتن اینگونه بی بی ها و بوآگپوها سزاوار سپاسگزاری از خداوند است.
شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد